» اجتماعی » برف‌روبی 3000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

برف‌روبی 3000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی

دی 24, 1402 70

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برف‌روبی سه هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» از برف‌روبی سه هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت نزدیک به ۱۱۰ نفر از راهداران با ۵۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک‌وسنگین و یک هزار تن شن و ماسه جهت جلوگیری از انسداد و لیزخوردن خودروها، محورهای مواصلاتی استان را بازگشایی و ترددها را تسهیل کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم بارش‌ها به‌ویژه برف در مناطق شمالی و جنوبی استان به‌ویژه مسیرهای مرزی اظهار کرد: در حال حاضر راه ارتباطی ۲۴۰ روستا در استان مسدود است.

وی از بازگشایی راه ارتباطی ۲۲۰ روستا در استان خبر داد و گفت: در محورهای کوهستانی و همچنین گردنه مائین بلاغ در محور شاهین‌دژ تکاب، گردنه زمزیران در محور مهاباد – سردشت، محور مهاباد – بوکان (برهان)، محور خوی چالدران و همچنین راه‌های مرزی بارش برف همراه با وزش باد و کولاک گزارش شده و تردد با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

دست‌نشان باتوجه‌به اهمیت ایمنی سفر خاطرنشان کرد: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف‌گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتماً زنجیرچرخ همراه داشته باشند و از سالم‌بودن تجهیزات خودرو از جمله مه‌شکن، برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

دست‌نشان همچنین به رانندگان توصیه کرد از سیستم گرمایشی خودرو، سلامت برف‌پاک‌کن‌ها و همچنین ایمنی فنی موتور خودرو اطمینان حاصل کرده و ضمن رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی خود را با خودروی جلو حفظ کنند.

دست‌نشان در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها، بیان کرد: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره‌تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد، استفاده کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×