» اخبار استان » برف جاده‌های مواصلاتی چالدران را مسدود کرد
اخبار استان - پیشخوان - چالدران - گفتگو
رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران:

برف جاده‌های مواصلاتی چالدران را مسدود کرد

دی 24, 1402 30

رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران گفت: باتوجه‌به بارش سنگین برف، کولاک شدید، برودت هوا و یخ‌بندان بعضی از جاده‌های مواصلاتی چالدران مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سید هادی باقرزاده حسینی رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «آذر سسی» اظهار داشت: بارش برف و کولاک در روزهای گذشته بخش‌هایی از جاده‌های مواصلاتی چالدران و روستاهای تابعه را مسدود کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی جدید که از روز شنبه وارد منطقه شده و تداوم بارش‌های سنگین برف باعث مسدودی راه‌های مواصلاتی شهرستان چالدران شده است.

 باقرزاده حسینی با اشاره به بارش‌ها سنگین برف در مناطق کوهستانی به‌ویژه مسیرهای روستاهای مرزی اظهار کرد: باتوجه‌به ورود سامانه بارشی از روز شنبه و به منطقه چالدران و تلاش‌های شبانه‌روزی خدمتگزاران راهداری جهت بازگشایی راه‌های روستای متأسفانه با تداوم بارش‌ها راه‌های مواصلاتی بعضی از روستاهای شهرستان همچنان مسدود است.

وی افزود: کلیه مسیرهای مواصلاتی چالدران – خوی، چایپاره و آواجیق با حضور و تلاش راهداران بازگشایی‌شده ولی تردد در این مسیرها فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

 رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران خاطرنشان کرد: به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تردد در محورهای مواصلاتی چالدران از وضعیت عادی خارج شده است و در کلیه مسیرهای مواصلاتی تردد فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

باقرزاده حسینی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به بارش برف و کولاک شدید عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در کلیه محورهای مواصلاتی شهرستان تا بازگشایی مجدد ادامه دارد و همکاران بنده در کلیه محورهای مواصلاتی شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند و باتوجه‌به یخ‌زدگی سطح جاده‌ها از ابتدای بارش به کلیه مناطق حادثه‌خیز شن و نمک پاشیده شده است تا از خسارت‌های جانی و مالی پیشگیری گردد.

رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران تصریح کرد: با تلاش راهداران و جمیعت هلال‌احمر 163 خودرو با ۳۵۰ نفر سرنشین گرفتار برف و کولاک شده بودند در محورهای مواصلاتی چالدران امدادرسانی شده و به مناطق امن انتقال داده شدند.

باقرزاده حسینی افزود: باتوجه‌به پیش‌بینی اداره هواشناسی و تداوم بارش برف در منطقه توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر خودداری کرده و در صورت لزوم با کسب اطلاع از وضعیت جاده‌های سفر کنند.

 رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران گفت: همشهریان حتماً تجهیزاتی مانند زنجیرچرخ و همراه داشته و از سالم‌بودن تجهیزات خودرو از جمله مه‌شکن، برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایشی مطمئن شده و حتماً با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی افزود: همشهریان قبل از مسافرت می‌توانند با استفاده تلفن گویا ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی یا اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد از وضعیت جاده‌های مواصلاتی اطلاع داشته باشند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×