» اخبار استان » بوکان » برکناری شهردار بوکان با 5 رای مخالف شورا
بوکان
بوکان - پیشخوان - سیاسی - گفتگو
رئیس شورای شهر بوکان خبر داد:

برکناری شهردار بوکان با 5 رای مخالف شورا

دی 10, 1402 20

رئیس شورای شهر بوکان از برکناری شهردار بوکان با پنج رای مخالف شورا خبر داد و گفت: تا تعیین تکلیف مصوبه شورای شهر شهردار همچنان مشغول انجام‌وظیفه خواهد بود.

به گزارش «حرف رک» احمد رحمانی رئیس شورای شهر بوکان در گفتگو با خبرنگار بوکان هه‌وال؛ در خصوص چگونگی برکناری شهردار بوکان گفت: تا تعیین تکلیف مصوبه شورای شهر شهردار همچنان مشغول انجام‌وظیفه خواهد بود.

وی ادامه داد: مصوبه استیضاح شهردار بوکان روز ۹ دی‌ماه جهت تعیین تکلیف به هیئت تطبیق مصوبات واقع در فرمانداری ارسال شد.

رحمانی تصریح کرد: طبق قانون هیئت تطبیق دو هفته مهلت دارد مصوبه شورای شهر را بررسی و تعیین تکلیف کند که در این صورت مصوبه تایید یا رد خواهد شد.

رحمانی عنوان کرد: در صورت تأیید مصوبه توسط هیئت تطبیق شهردار برکنار خواهد شد و در صورت عدم تأیید شهردار به کار خودش ادامه خواهد داد.

وی افزود: بدیهی است تا تعیین تکلیف مصوبه شورای شهر شهردار همچنان مشغول انجام‌وظیفه خواهد بود.

پنج نفر از اعضای شورای شهر بوکان در تاریخ ۱۹ آذر با طرح ۲۷ سؤال از شهردار خواستار پاسخگوی وی در مجلس محلی بوکان شدند.

در نهایت و بعد گذشت دو هفته شهردار بوکان با حضور در صحن شورا به ۲۷ سؤال اعضا پاسخ داد؛ ولی در نهایت روز شنبه ۹ دی‌ماه و به علت قانع‌نشدن پنج نفر از نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهردار از مقام خود برکنار شد.

بی‌تردید چرایی این برکناری بسیاری از پشت پرده‌های شهردار و شورای شهر نیز توسط نخبگان و رسانه‌های موافق و مخالف افشا شد.

طیف مخالف برکناری شهردار از اقدامات مثبت وی در ساخت تفرجگاه نالشکینه، طرح تفصیلی شهر، کارهای عمرانی و مبارزه با فساد به‌ویژه دررابطه‌ با نزدیکان شورا یاد می‌کنند.

این در حالی است موافقان برکناری شهردار نیز وی را متهم به تخلفات گسترده در تفرجگاه نالشکینه، عدم عدالت عمرانی، سوءاستفاده از بیت‌المال می‌کنند.

بی‌تردید طی ۲۰ روز گذشته بوکانی‌ها به‌خوبی ماهیت هر دو طیف را حلاجی کرده و آنها را قضاوت کردند.

اما در نهایت امید آن می‌رود این تغییر نه در راستای منافع شخصی اعضای شورا بلکه برای پیشرفت و رفع چالش‌های موجود شهر بوکان صورت‌گرفته شده باشد

یادآور می‌شود روز شنبه طرح استیضاح محمّدخانی، شهردار بوکان در صحن شورای شهر مطرح و با پنج رأی موافق و دو رأی مخالف تصویب شد.

علی قادری، کمال کریمی، گلاویژ حسینی، ژیلا عبدی و پخشان سلیمی موافق و احمد رحمانی و ناصر کاکه زاده مخالف استیضاح شهردار بودند.

این استیضاح که توسط پنج نفر از اعضای شورای شهر بوکان به سرانجام رسید که طی هفته‌های گذشته سبب ایجاد تنش‌های مختلفی در جامعه نخبگانی و رسانه‌ای این شهر شده بود و تا این مهم همچنان ادامه دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×