» اخبار استان » بوکان » برگزاری مراسم بزرگداشت نوازنده نرمه‌نای در بوکان
بوکان
بوکان - فرهنگی
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت نوازنده نرمه‌نای در بوکان

دی 14, 1402 20

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان از برگزاری بزرگداشت نوازنده چیره‌دست نرمه‌نای با حضور بزرگان موسیقی نواحی کشور در بوکان خبر داد.

به گزارش «حرف‌رک» به نقل از بوکان هه‌وال؛ مراسم پاسداشت و تجلیل از استاد عثمان محمدی برای یک‌عمر تلاش و خدمت به موسیقی کردی در بوکان برگزار می‌شود.در همین راستا رضا عباسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص جزئیات این برنامه اظهار کرد: تجلیل از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر حرمت‌نهادن به تمام افرادی است که برای ریشه‌های فرهنگی این جامعه در تمام ادوار گام برداشتند.

محمدی افزود: این قبیل اقدامات هر چه بیشتر انجام شود انگیزه در نسل جوان را برای حفاظت از فرهنگ و هنر ناب این خطه بیشتر می‌شود.

وی تجلیل از استاد عثمان محمدی مشهور به عثمان سور نوازنده چیره‌دست نرمه نای را اتفاقی ارزنده برای فرهنگ و هنر این خطه از ایران عزیز دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بوکان تصریح کرد: این برنامه در ۲۰ دی‌ماه و با حضور چهره‌های شاخص و ماندگار موسیقی نواحی کشور در فرهنگ‌سرای سردار سلیمانی بوکان برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از نکات مورد توجه و اولویت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حرمت‌نهادن به بزرگان فرهنگ و هنر است که این امر به شکل مستمر و با فرایندهای گوناگون موردتوجه قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه‌های دیگر این اداره تا پایان سال نیز گفت: در اواخر اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری تجلیل از ۱۰ هنرمند نامی و چهره ماندگار عرصه موسیقی در بوکان خواهیم بود.

وی با بیان این که ایجاد نشاط عمومی در فضای شهرستان از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره است، گفت: برگزاری کنسرت‌های مختلف و فاخر، برگزاری ۲۰ نمایشگاه مختلف در عرصه‌های مختلف از برنامه‌های مهم فرهنگ و ارشاد بوکان طی سال جاری بوده است.

مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری زیرک نیز با بیان این که برگزاری بزرگداشت‌های مختلف برای چهره‌های ماندگار فرهنگی و هنری یکی از دغدغه‌های ما برای انتقال این هنر به نسل جدید است، گفت: یکی از رسالت‌های فعالان فرهنگ و هنر در کنار حفظ و اشاعه داشته‌های فرهنگی، ارج‌نهادن به بزرگان هنر است که طی دهه‌ها با تحمل رنج‌ها و دشواری‌ها با کمترین امکانات توانستند ریشه‌های فرهنگ و هنر موسیقی را به جامعه امروز پیوند بزنند.

عثمانی افزود: در ۲۰ دی‌ماه به‌پاس ۶۰ سال تلاش استاد عثمان محمدی برای موسیقی کردی از وی و با حضور بزرگان عرصه موسیقی کشور تجلیل و از تندیس آیت استاد چیره‌دست نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×