» اخبار استان » اشنویه » بمباران شیمیایی سردشت فجیع‌ترین تهاجم جنگی بود
اشنویه
فرمانده سپاه اشنویه:

بمباران شیمیایی سردشت فجیع‌ترین تهاجم جنگی بود

تیر 8, 1402 زمان مطالعه: 3 20

بمباران شیمیایی سردشت برگی سیاه از همکاری کشور های غربی در جنایت های شیمایی بیولوژیکی بود.

به گزارش حرف رک، یعقوب رشیدی فرمانده سپاه اشنویه در گفتگو با خبرنگار شنو خبر، با گرامیداشت سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان سردشت، گفت: بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت، فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر، اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از جنگ جهانی دوم، نامیده شده است.

وی افزود: هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

سرهنگ رشیدی اظهار کرد: علت اصلی بمباران شیمیایی سردشت از سوی رژیم بعث عراق قرار گرفتن این شهرستان در موقعیت استراتژیک و نقش تاریخی آنها در دفاع از مرزهای اسلامی بود.

فرمانده سپاه اشنویه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قربانی سلاح‌های کشتار جمعی است؛ بر اثر به کار گیری سلاح‌های شیمیایی علیه مردم کشورمان بیش از ۱۳ هزار نفر شهید و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجروح شدند؛ در حال حاضر نیز برخی از جانبازان شیمیایی ما به صورت روزانه به شهادت می‌رسند.

 وی گفت: ملت بزرگ ایران در تمامی عرصه‌ها و به ویژه در صحنه‌های سخت و دشوار توانایی، مقاومت و روحیه سلحشوری خودشان را به جهانیان ثابت کردند و هیچ مشکلی نتوانسته خللی در اراده و ایمان آنان وارد کند که صبوری مردم رشید سردشت نمونه‌ای از این همت بلند و ایثار الهی است و به یقین می‌توان گفت جراحت و زخم‌های ناشی از آسیب‌های بمباران شیمیایی نشانه‌ای از پایداری، پایمردی و عشق و ارادت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×