» اجتماعی » بمباران شیمیایی سردشت لکه ننگی برای آمریکا و حامیان صدام است
اجتماعی - پیشخوان - شاهین دژ
 نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی: 

بمباران شیمیایی سردشت لکه ننگی برای آمریکا و حامیان صدام است

تیر 8, 1402 40

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت:اقدام رژیم بعثی در بمباران شیمیایی هفتم تیرماه 66 شهرستان سردشت لکه ننگی در تاریخ اقدامات آمریکا و حامیان صدام است.

 به گزارش حرف رک، حسن همتی نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شاهین‌دژ پیام، با گرامیداشت سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان سردشت، بیان داشت: بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت، فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر، اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از جنگ جهانی دوم، نامیده شده است.

 وی تصریح کرد: اقدام رژیم بعثی در بمباران شیمیایی هفتم تیرماه 66 شهرستان سردشت لکه ننگی در تاریخ اقدامات آمریکا و حامیان صدام است.

 همتی ادامه داد: هفته جاری، یادآور خاطرات ناخوشایندی برای مردم ایران است؛ ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر، حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ تن از مسئولان دولتی و بمباران شیمیایی سردشت که نشان‌دهنده مظلومیت مردم ایران است؛ هرگز از یاد و خاطره‌ها نمی‌رود.

 حسن همتی با اشاره به بمباران شیمیایی ناجوانمردانه مردم بی‌دفاع سردشت، بیان داشت: این روز تاریک، برای مردمانی که بی‌هیچ دفاعی به شهادت رسیدند، جانباز و مصدوم شدند و در حال حاضر کودکان آن روز، زنان و مردان امروز هستند که اثرات این جنایت را بر دوش می‌کشند و زخم‌های آنان التیام نبخشیده است، یادآور اقدامات رذیلانه یاران آمریکا به شمار می‌رود.

 وی با تأکید بر اقدامات حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: کشورهای غربی حامیان رژیم صدام بودند و باید این اشتباه خود و تاوان آن را بپذیرند.

 همتی افزود: غربی‌ها خودشان قوانین منع سلاح‌های کشتارجمعی، تدوین می‌کنند و خودشان هم نقض می‌کنند و هر جا به نفعشان باشد، بمب شیمیایی را بر علیه مردم مظلوم استفاده می‌کنند.

 نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی در پایان به ادامه‌دار بودن جنایات کشورهای غربی تأکید کرد و افزود: کشورهای غربی با تحریم داروهای موردنیاز جانبازان شیمیائی، عملاً نمک بر زخم جانبازان شیمیائی کشورمان می‌پاشند. این تحریم‌ها یکی از مصادیق بارز غیرانسانی‌ترین جنایات علیه بشر است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×