» تیتر یک » بهانه‌های مسئولین برای نساختن یک مدرسه!
تیتر یک

بهانه‌های مسئولین برای نساختن یک مدرسه!

اردیبهشت 20, 1402 40

به گزارش پایگاه خبری حرف‌رک، بر اساس گزارش‌های مردمی از منطقه اسلام‌آباد ارومیه مبنی بر تراکم جمعیت در مدرسه راه شهدا، خبرنگار این رسانه پس از رسانه‌ای کردن این موضوع، از طریق مسئولان مربوطه پیگیر حل این معضل شد که متأسفانه هر کدام از مسئولان، توپ را به میدانی دیگری انداخته و در قبال مسائل و مشکلات به بهانه اینکه رفع این مسائل و مشکلات در حیطه اختیاراتشان نیست و باید اداره و سازمان دیگر جوابگو باشد، از پاسخگویی به خبرنگار ما طفره رفتند.

در این زمینه مصاحبه‌ای با مسئولان مربوطه انجام‌گرفته که در ادامه می‌خوانید؛

 

اداره کل نوسازی اعتبار دارد؛ اما مکانی برای ساخت مدرسه در این منطقه ندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، به علت و چرایی عدم ساخت مدرسه جدید در منطقه اسلام‌آباد اشاره کرد و گفت: چندین بار بازدیدی با حضور مسئولان ارشد استانی صورت‌گرفته؛ اما متأسفانه زمینی که با استانداردهای مدرسه مناسب باشد در این منطقه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز یکی از خیرین معروف ارومیه متعهد شد که مبلغ کلانی برای ساخت مدرسه‌ای در این منطقه پرداخت ‌کند اما متأسفانه نبود مکان مانع ساخت‌وساز در این منطقه شد.

رحمانی تصریح کرد: اداره کل نوسازی مدارس اعتبار لازم برای ساخت مدرسه در منطقه اسلام‌آباد را دارد؛ اما مکانی مناسب برای ساخت این مدرسه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: باید آموزش‌وپرورش مکانی مناسب در اختیار اداره کل نوسازی قرار دهد تا بتوانیم اقدام به ساخت مدرسه در منطقه اسلام‌آباد کنیم.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش توپ را به میدان اداره کل اوقاف انداخت

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: بیشتر منازل مسکونی در منطقه اسلام‌آباد ارومیه به‌صورت غیرقانونی ساخته شده؛ بنابراین مشکل اساسی نبود فضایی با کاربری آموزشی است.

وی بیان کرد: در منطقه اسلام‌آباد قبرستانی با قدمت چندین ساله و متروکه وجود دارد که با هماهنگی‌های لازم با اداره کل اوقاف مقرر شده است که در این مکان مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان ساخته شود.

مطهری گفت: این قبرستان حدود پنج سال قدمت دارد و به‌راحتی می‌توان در آن ساخت‌وساز کرد؛ اما متأسفانه به علت وجود چندین قبر با قدمت کمتر از سه سال مانع این کار شده؛ بنابراین اگر  اداره کل اوقاف موافقت کند، این قبرها را به مکانی دیگر انتقال داده و ساخت مدرسه را آغاز خواهیم کرد.

 

 

اداره کل آموزش‌وپرورش از اوقاف هیچ درخواستی برای ساخت مدرسه نکرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی نیز در این زمینه بیان کرد: اداره کل آموزش‌وپرورش هیچ درخواستی از اداره کل اوقاف دررابطه‌با ساخت مدرسه در منطقه اسلام‌آباد در  قبرستان قدیمی نکرده است.

وی افزود: اگر اداره آموزش‌وپرورش این مطالبه مردمی را طی نامه‌ای از این اداره کل درخواست کند ما می‌توانیم طی جلسات مختلفی با هماهنگی‌های مدیرکل اوقاف، زمینه ساخت‌وساز مدرسه را در این منطقه فراهم کنیم.

 

 

ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در اسلام‌آباد ارومیه

پس از رسانه‌ای شدن این موضوع محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شنبه‌های محرومیت‌زدایی که به بررسی مصوبات جلسه پیشین و مشکلات منطقه اسلام‌آباد، کشتارگاه و بادکی اختصاص داشت بر تأمین زمین در منطقه اسلام‌آباد برای ساخت مدرسه تأکید کرد و گفت: ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه به‌صورت مشارکتی در این منطقه آغاز می‌شود.

وی  اظهار کرد: مسئولان اهتمام ویژه و تلاش مضاعف خود را به کار بگیرند تا مردم در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار احساس کمبود امکانات نداشته باشند.

معتمدیان افزود: طرح‌های مصوب شده باید به‌صورت هدفمند پیش برود تا نتیجه مطلوب حاصل شود،  بعد از پیگیری مصوبات شنبه‌های محرومیت‌زدایی در ارومیه، این طرح را در دیگر شهرستان‌های آذربایجان غربی نیز به مرحله اجرا می‌رسانیم.

وی گفت: با اجرای شنبه‌های محرومیت‌زدایی، به دنبال رفع مشکلات و تأمین زیرساخت‌های لازم در مناطق کم‌برخوردار استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی به احساس مسئولیت و عزم جدی مسئولان تأکید کرد و افزود: اجرای مصوبات شنبه‌های محرومیت‌زدایی از سوی دستگاه‌های مربوطه و خدمات‌رسان باید با جدیت تمام پیگیری و اجرایی شود.

 

شمار دانش‌آموزان هر کلاس می‌تواند از جمله مولفه‌های اثرگذار بر کیفیت آموزش باشد، اگرچه انفجار جمعیتی دهه 60 در تاریخ ایران بی‌سابقه بود و کلاس‌های ۴۰ و حتی ۵۰  نفره می‌توانست عادی‌ به نظر برسد؛ اما اینکه حالا هم شاهد کلاس‌های پرشمار باشیم، عادی به نظر نمی‌رسد و بیش از همه نمایانگر بی‌برنامگی و عدم اهتمام برای حل این معضل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×