» اجتماعی » طرح روشنایی باند فرودگاه شهدای خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی:

طرح روشنایی باند فرودگاه شهدای خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

تیر 1, 1402 20

مدیرکل فرودگاه‌های استان از بهره‌برداری سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ محمدعلی نائل قراملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت راه اندازی سیستم روشنایی باند، این اقدام را گامی مهم در جهت ارتقای سطح ایمنی پروازهای فرودگاه شهدای خوی قلمداد کرد و گفت: پروژه مذکور باهدف بالابردن ایمنی پروازها، امکان برقراری پرواز در شب و 24 ساعته شدن فرودگاه شهدای خوی انجام پذیرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی سیستم روشنایی باند با اعتبار به ارزش 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان در خصوص عملیات اجرایی این پروژه گفت: ایجاد ساختمان پست روشنایی باند به متراژ 36 مترمربع، تجهیز پست برق به 6 دستگاه CCR (رگولاتور جریان ثابت) با توان 7.5 تا 20 کیلووات از جمله عملیات‌ اجرایی اسن باند است.

قراملکی به تجهیز سیستم روشنایی باند به پانل کنترل روشنایی از برج مراقبت پرواز اشاره کرد و گفت: نصب تابلو PLC کنترل، پانل کنترل از برج (میمیک)، کابل کشی فیبر نوری و نصب تجهیزات مربوطه به طول 700 متر از اقدامات انجام شده دراین‌خصوص است

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از سیستم روشنایی باند فرودگاه شهدای خوی در شب هم آمادگی پذیرش پرواز صورت می‌پذیرد.

وی در پایان افزود: تمامی مراحل پروژه از تولید تجهیزات گرفته که توسط تولیدکنندگان داخلی انجام‌گرفته تا مرحله نصب و راه‌اندازی که توسط متخصصان بومی انجام‌گرفته با کمترین زمان ممکن انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×