» اخبار استان » ارومیه » بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی ضروری است
ارومیه - اقتصادی - پیشخوان
فرماندار ارومیه:

بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی ضروری است

دی 21, 1402 60

فرماندار ارومیه گفت: برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی شهرستان باید تلاش و همت جدی به وجود آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» غلامحسین عماری در گفتگو با خبرنگار درناسسی با اشاره به واحدهای مساکن روستایی اظهار کرد: ۱۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان ارومیه با تسهیلات مسکن روستایی ساخته شده و برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی طرح اقدام ملی مسکن راه‌اندازی شده است.
فرماندار ارومیه گفت: از کل ۶۴ هزار ۹۵۹ واحد مسکن روستایی شهرستان، ۱۲ هزار و ۲۸۹ واحد که ۱۹ درصد را تشکیل می‌دهند با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی احداث شده‌اند.

عماری ادامه داد: برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی شهرستان باید تلاش و همت جدی انجام شود.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌هایی مربوطه مانند راه و شهرسازی، بنیاد مسکن بخشداری‌ها بانک‌هایی عامل انجام شود تا شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس در روستاها باشیم.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه از ۱۷۹ هکتار زمین برای بنیاد مسکن در روستاهای شهرستان طبق ماده چهار قانون ساماندهی در ۶۵ روستا ۲۵۵۴ قطعه مسکونی تخصیص‌یافته است، شتاب در اجرای پروژه‌ها لازم و ضروری است.

عماری با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاهای شهرستان ارومیه بیان کرد: از جمله اجرای طرح هادی در ۵۷ روستا توسط بنیاد مسکن و همچنین آسفالت کردن ۳۱ روستا با مساحت ۱۰۳ هزار مترمربع از محل قیر رایگان اقدامات انجام شده در روستا است.

فرماندار ارومیه با تأکید بر اینکه باید نظارت‌های موردنیاز بر ساخت‌وساز در روستاها توسط بنیاد مسکن بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به طور جدی انجام شود تا شاهد بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال ۴۷۹ پروانه ساختمانی توسط دهیاری‌های شهرستان صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ افزایش یابد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×