» اجتماعی » بیش از 179 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت محصولات بهاره است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - تازه های خبر

بیش از 179 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت محصولات بهاره است

اردیبهشت 19, 1402 80

خسرو شهبازی در گفت‌‌وگو با خبرنگار حرف‌رک، اظهار کرد: کل سطح اراضی زراعی استان 720 هزار هکتار است که 25 درصد به کشت بهاره و 75 درصد به کشت پاییزه به مساحت 541 هزار هکتار اختصاص یافته است.

وی افزود: محصولات پاییزه شامل انواع سبزی و صیفی، چغندرقند، محصولات علوفه‌ای، کدو آجیلی و آفتابگردان، کنجد و محصولات پاییزه شامل گندم و جو آبی و دیم، نخود و عدس دیم، کاملینا و گلرنگ، یونجه و اسپرس دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیشترین شهرستان دارای کشت بهاره متعلق به خوی است که عمده محصول زیر کشت آفتابگردان و کدوی آجیلی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تنوع کشت مربوط به شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، شاهیندژ و بوکان است، ادامه داد: ارومیه، میاندوآب و شاهین‌دژ بیشترین سطح زیر کشت بهاره را پس از خوی دارند.

شهبازی با بیان اینکه همه سطوح با رعایت برنامه ابلاغی الگوی کشت کاشته شده است، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای توزیع نهاده‌ها نیز در استان انجام و بذرهای اصلاح شده و سموم مورد نیاز کشاورزی در مراکز توزیع بذر و کود موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ضروری است تا کشاورزان در موقع مناسب با استفاده از توصیه‌های ترویجی و تحقیقاتی کارشناسان نسبت به کشت اقدام کنند تا دچار خسارت‌های ناشی از کشت در زمان غیر مناسب مانند سرمازدگی نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×