» پیشخوان » بیش از 46 هزار هکتار از اراضی میاندوآب کشاورزی است
پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

بیش از 46 هزار هکتار از اراضی میاندوآب کشاورزی است

خرداد 22, 1402 10

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این شهرستان دارای ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

به گزارش حرف رک، رضا مقدم در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش مجموعه جهاد کشاورزی در راستای تحقق رشد تولید، اظهار کرد: کشاورزی رکن اصلی توسعه، تولید و اشتغال‌زایی و محور اقتصاد مقاومتی بوده و بارها در این زمینه رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را تأکید کرده‌اند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، تقویت زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از دانش و علم روز در کشاورزی، می‌توان به جهش تولید، خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی دست‌یافت.

وی گفت: جهادگران جهاد کشاورزی همان‌طوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد از وجب‌به‌وجب خاک این مرزوبوم و تمامیت ارضی میهن عزیزمان دفاع کردند، امروز نیز در جبهه «تولید و تأمین امنیت غذایی» فعالیت می‌کنند.

مقدم تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب با مدیریت و نظارت کامل “از مزرعه تا سفره مردم” نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه دشت زرخیز میاندوآب قطب دامپروری و کشاورزی استان است، اظهار کرد: این شهرستان دارای ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: شهرستان میاندوآب دارای نزدیک به ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک است.

مقدم با اشاره به اصلاح الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولات آب بر در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: امسال بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×