» اجتماعی » تأمین کودهای موردنیاز کشت پاییزه در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

تأمین کودهای موردنیاز کشت پاییزه در آذربایجان غربی

شهریور 25, 1402 10

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی از تأمین و ذخیره ۱۱ هزار تن انواع کودهای کشاورزی موردنیاز کشت پاییزه در استان خبر داد.

مظلومی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: باتوجه‌به آغاز فصل کشت پاییزه در استان، کودهای موردنیاز از محل ذخیره ۱۱ هزارتنی انواع کودهای کشاورزی در انبارهای شرکت و همچنین حمل مستقیم از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد کارگزاران و عاملان فروش، تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه‌به برنامه پنج هزارهکتاری کشت کلزا در استان، بعد از ابلاغ سهمیه کودی موردنیاز این برنامه توسط سازمان جهاد کشاورزی، این شرکت به طور ویژه نسبت به تأمین، تدارک و توزیع کودهای فسفاته و پتاسه موردنیاز این محصول راهبردی برای کلزا کاران اقدام کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه توزیع کودهای کشاورزی طبق سامانه‌های پایش، پهنه‌بندی و صدور حواله الکترونیکی است، روند تأمین، تدارک و توزیع کود در استان را خوب ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران این شرکت در دو شیفت کاری، حتی ایام تعطیل نیز در حال بارگیری، حمل و ارسال کودهای کشاورزی برای شهرستان‌ها هستند تا این نهاده مهم به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

مظلومی از كشاورزان استان خواست تا جهت دريافت حواله به مراكز خدمات دهستان‌های شهرستان مربوطه مراجعه و برای دريافت كود به عوامل توزيع كود مراجعه كنند.

لازم به ذکر است؛ آذربایجان‌غربی جزو يكی از قطب‌های مهم كشور در توليد محصولات كشاورزی كشور بوده و سالانه 6.2 ميليون تن انواع محصولات در اين استان توليد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×