» اخبار استان » تأکید وزیر نیرو بر بررسی آب آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد:

تأکید وزیر نیرو بر بررسی آب آذربایجان غربی

اردیبهشت 29, 1403 60

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تاکید وزیر نیرو گفت: وضعیت تأمین آب شرب و بهداشتی در استان آذربایجان غربی، به ویژه در ایام پیک مصرف تابستان، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت و این اقدام با هدف اطمینان از دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی صورت می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان ارومیه از مدول دوم تصفیه‌خانه آب شرب شهر ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفت.

هاشم امینی در این بازدید که از سوی مدیران عامل شرکت‌های آب و آبفای استان همراهی می‌شد، با حضور در بخش‌های مختلف این تصفیه‌خانه بر رفع سریع برخی مشکلات اجرایی و اعتباری آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت تأمین آب شرب بهداشتی مردم استان آذربایجان غربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: تأکید وزیر نیرو نیز برای است که یک بررسی در خصوص وضعیت آب شرب و بهداشتی خصوصاً در ایام پیک مصرف تابستان انجام پذیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در بازدید از تأسیسات درحال‌توسعه و در حال بهره‌برداری استان نیز تصمیمات مهمی دراین‌رابطه اتخاذ شد تا دراسرع‌وقت ظرفیت تأمین آب استان را با رعایت استانداردهای کمی و کیفی تأمین کنیم.

در ادامه مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی جامع و کامل از مراحل ساخت این تصفیه‌خانه گفت: تصفیه‌خانه شماره ۲ آب شرب گلشهر ارومیه در دو مدول طراحی شده که مدول اول، در حال بهره‌برداری بوده و تأمین‌کننده بخش عمده‌ای از آب شرب شهرستان ارومیه است و یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های سطح کشور را در اختیار مردم ارومیه قرار می‌دهد.

رستگاری افزود: مدول دوم نیز به روش BOT به‌واسطه سرمایه‌گذار با ظرفیت یک هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه از سال ۱۳۹۷ آغاز و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه ضمن تشریح چگونگی انتقال آب از محل سد شهرچای به این تصفیه‌خانه گفت: کل طول خط انتقال آب از مخزن سد تا تصفیه‌خانه ۱۷ کیلومتر بوده و از این مسافت ۱۰ کیلومتر به‌صورت کالورت و ۷ کیلومتر به‌صورت لوله‌گذاری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اظهار داشت: ظرفیت این تصفیه‌خانه ۱۰۵۰ لیتر در ثانیه است و با اتمام مدول ۲ این تصفیه‌خانه ظرفیت آن به ۲۱۰۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد سالانه ۶۶ میلیون مترمکعب آب شرب شهرستان ارومیه تأمین خواهد شد.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×