» اخبار استان » ارومیه » تازه‌ترین قیمت میوه‌های نوبرانه در ارومیه/ قیمت‌ها روبه‌کاهش است
ارومیه - تازه های خبر - تیتر یک

تازه‌ترین قیمت میوه‌های نوبرانه در ارومیه/ قیمت‌ها روبه‌کاهش است

اردیبهشت 24, 1402 70

یحیی آرنگ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، با اشاره به آخرین وضعیت و قیمت میوه‌های نوبرانه در ارومیه، اظهار کرد: یک ماه پیش میوه‌های نوبرانه بسیار گران بود؛ اما اکنون عرضه محصول زیاد شده و با افزایش عرضه، قیمت‌ها خودبه‌خود شکسته شد.

وی افزود: در حال حاضر، از میان میوه‌های نوبرانه توت‌فرنگی، گوجه‌سبز و زردآلو در بازار موجود است.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان و خرده‌فروشان میوه‌وتره‌بار شهرستان ارومیه بیان کرد: اکنون گوجه‌سبز از شهرستان شهریار در حال عرضه است و با افزایش عرضه، قیمت‌ها هم کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

آرنگ‌پور با بیان اینکه، وضعیت بازار میوه‌های تابستانی قابل‌کنترل خواهد بود بیان کرد: با گرم‌شدن هوای استان به‌زودی محصولات تابستانی شامل گوجه‌سبز، زردآلو، گیلاس، هلو و شلیل هم به بازار می‌آید که شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هر کیلوگرم گوجه‌سبز که در بازار ارومیه تا ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش می‌رفت امروز با قیمت ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و در بهترین کیفیت ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

آرنگ‌پور عنوان کرد: در حال حاضر هر کیلو زردآلو با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و توت‌فرنگی نیز با قیمت ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری رک، میدان میوه‌وتره‌بار ارومیه با ۱۸ هکتار مساحت و ۳۰۰ غرفه، روزانه بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تن محصول کشاورزی و باغی به استان و سایر نقاط کشور عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×