» اخبار استان » بوکان » تببین فاجعه سردشت برای نسل جوان انقلاب لازم است
بوکان
بوکان
استاد دانشگاه بوکان:

تببین فاجعه سردشت برای نسل جوان انقلاب لازم است

تیر 7, 1402 10

محمد کریمی فرد از فعالین سیاسی بوکان؛ فاجعه شیمیایی سردشت را یکی از تراژدی‌های قرن اخیر و نماد مظلومیت ملت ایران عنوان کرد.

 به گزارش حرف‌رک به نقل از کانی‌پرس؛ محمد کریمی فرد از اساتید دانشگاه‌های بوکان و فعال سیاسی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به هفتم تیرماه که مصادف با بمباران شیمیایی سردشت است گفت: شهر سردشت و مردم آن نماد مظلومیت ملت ایران در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: سردشت اولین شهر شیمیایی جهان است که توسط رژیم بعث عراق و با حمایت‌های بدون چون و چرای غربی‌ها صورت گرفت.

 کریمی فرد ادامه داد: کشورهای به‌اصطلاح مدافع حقوق بشر موظف بر تهیه بمب‌های شیمیایی در جنگ علیه ملت ایران بودند که مردم شهر سردشت را برای آزمایش‌های آن انتخاب کردند.

 این استاد دانشگاه‌های بوکان تصریح کرد: شهادت ۱۱۰ انسان بی‌گناه و مسمومیت ابدی صدها نفر دیگر در سردشت دل تمام ملت‌های آزاداندیش جهان را به درد آورد، ولی از سوی سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری هیچ صدای بیرون نیامد.

 وی افزود: سکوت مرگبار مجامع حقوق بشری در قبال فجایع شهر سردشت به‌وضوح تفسیر دوگانه مجامع جهانی از حقوق بشر را نشان داد.

 کریمی فرد ادامه داد: درحالی‌که ایران قربانی این جنایت شیمیایی شد؛ ولی هیچ یک از دولت‌های غربی واکنشی به آن نشان ندادند و حتی بیش از گذشته موارد شیمیایی خود را روانه عراق کردند.

 این فعال سیاسی بوکانی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی و بسیاری از کشورهای غربی که دارای بیشترین سلاح‌های خطرناک و کشتارجمعی هستند، یا عضو این کنوانسیون‌ها نیستند، یا در عمل بارها بر خلاف مفاد آن عمل کرده است.

 محمد کریمی فرد عنوان کرد: نیاز است مظلومیت مردم سردشت جدای از تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها در مجامع جهانی مطرح شود و دولت‌های کمک‌کننده به رژیم بعث در دادگاه‌های عادله محاکمه شوند.

این استاد دانشگاه‌های بوکان گفت: سردشت اولین شهر قربانی فاجعه شیمیایی، فقط نماد مظلومیت ایران نیست، بلکه نماد برخورد دوگانه مجامع بین‌المللی در جهت تأمین منافع ابرقدرت‌ها نیز هست.

 وی تصریح کرد: داستان تلخی که امروز نیز دشمنان نظام به انحا و اشکال مختلف برای مردم ایران تدارک دیده‌اند و از هیچ کوششی برای دستیابی به اهداف ددمنشانه‌شان دریغ نمی‌ورزند.

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×