» اخبار استان » ارومیه » تدوین قانون اساسی کشور را مدیون زحمات شهید بهشتی هستیم
ارومیه - تیتر یک - گفتگو
نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

تدوین قانون اساسی کشور را مدیون زحمات شهید بهشتی هستیم

تیر 7, 1402 40

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: شهید بهشتی جز شخصیت‌های تأثیرگذار در جامعه ما بوده و ما هم اکنون قانون اساسی کشور را مدیون این شخص والامقام هستیم .

به گزارش حرف رک، میثم فیاضی با خبرنگار اروم ‌‌‌‌tv، در خصوص حادثه هفتم تیر و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضاییه اظهار داشت: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های مقدس و والای انقلاب اسلامی بود که حضرت امام خمینی درخصوص شخصیت ایشان می‌گوید بهشتی مثل یک ملت بود .

وی اذعان کرد:شهید دکتر بهشتی را می‌توان به عنوان یکی از شخصیت‌های بزرگ دانست که در تجدید بنای تفکر انقلابی و تشکیلاتی انقلاب اسلامی ایران تأثیر داشت؛ زیرا در زیر لوای رهبری امام امت به هدایت انقلاب پرداخت است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی ادامه داد: شهید بهشتی جز شخصیت‌های تأثیرگذار در جامعه ما بوده و ما هم اکنون قانون اساسی کشور را مدیون این شخص والامقام هستیم .

فیاضی اظهار داشت: این فرد چنان شخصیت داشته که بر جهان تحول ایجاد کرد و شخصیت بسیار بی‌نظیر داشت و ایشان چنان نگرشی در عالم ایجاد کرد که دشمنان متوجه این شخصیت شده و وی را مقابل افکار و عقاید خودشان دیدند و تصمیم بر ترور گرفتند.

وی عنوان کرد: اگر در هفت‌تیر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را ترور کردند معلوم می‌شود که در دنیا اگر کسانی که در مقابل آمریکا بایستد و از افکار آنان پیروی نکنند دست به ترور آنان خواهد زد .

فیاضی تصریح کرد: در دین مبین اسلام نیز آماده است که در مقابل منکرات باید ایستاد و ایستادگی در مقابل منکرات تاوانی دارد که تاوان نظام جمهوری اسلامی ایران ازدست‌دادن جان شهیدانی همچون بهشتی و شهید رجایی بوده است.

وی عنوان کرد: ادعای جای حمایت از حقوق بشر آمریکا دروغ است چرا که دست به جنایات زیادی زده‌اند و ۱۷ هزار نفر را به دست منافقین در کشور ایران ترور کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جنایات آمریکا تمامی ندارد عنوان کرد: شهادت دانشمندان هسته‌ای و شهدای دیگر نشان دهنده فضاحت حقوق بشری آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: خون‌های شهیدانی همچون بهشتی هم اکنون در جهان نمود پیدا کرده و نتیجه این خون‌های به‌ناحق ریخته شده افول آمریکا در جامعه جهانی در برداشته است .

فیاضی با اشاره به اینکه شهید بهشتی انسان جامع و وارسته ای بود گفت: شهید بهشتی فقط به آموختن اکتفا نکرد، بلکه عمل کردن را سرلوحه کار خویش و لازمه آموختن قرار داد .

وی گفت: یکی از صفات شهید بهشتى، آن عالم ژرف اندیش، پذیرفتن حق بود، همین که می فهمید سخنی حق است، آن را می پذیرفت و این بیانگر صفای روح آن اسوه اخلاق است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×