» اخبار استان » ارومیه » تردد بدون زنجیرچرخ در محورهای مواصلاتی امکان‌پذیر نیست
ارومیه - پیشخوان - گفتگو
بارش برف در برخی‌ محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی؛

تردد بدون زنجیرچرخ در محورهای مواصلاتی امکان‌پذیر نیست

دی 20, 1402 50

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از بارش برف در چهار محور مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تردد در برخی محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.    

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهار داشت: تردد در برخی محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: بارش برف هم اکنون در محورهای مهاباد – سردشت، شاهین‌دژ – تکاب، کیله سردشت، چالدران و آواجیق همچنان ادامه دارد و مه غلیظی گردنه زمزیران را دربرگرفته است.

وی افزود: تردد بدون زنجیرچرخ در محورهای درگیر بارش امکان‌پذیر نیست؛ لذا از هم استانی‌های درخواست می‌شود در صورت سفر زنجیرچرخ به همراه داشته و از سالم‌بودن دستگاه گرمایشی خود اطمینان داشته باشند.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: تعدادی از خودروهای گرفتار در کولاک و برف محور مرزی کیله سردشت نیز توسط راهداران رهاسازی شد.

وی تصریح کرد: شماره‌تلفن ۱۴۱ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شکایات و سؤالات هم استانی‌های است و مسافرین در صورت ضرورت سفر در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ در جریان وضعیت محورهای مواصلاتی قرار گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در ادامه از رانندگان خواست تا رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی خودرو و نیز استفاده از زنجیرچرخ را در زمان بارش برف موردتوجه داشته باشند و از رانندگی با سرعت بالا و سبقت‌گرفتن در جاده‌های برفی و لغزنده، شدیداً بپرهیزند.

وی افزود: همکاران راهداری به‌صورت مداوم در تلاش هستند تا انسدادی در این مسیرها صورت نگیرد و تاکنون هیچ انسدادی گزارش نشده است.

خاطرنشان می‌شود رانندگان از آمادگی خودرو شامل اقداماتی همچون خرید لاستیک مناسب زمستانی، بررسی عملکرد صحیح باتری، درز پنجره‌ها، برف‌پاک‌کن، ترمزها، آینه‌های جانبی،جلو توجه داشته باشند و قبل از رانندگی با توجه به کاهش میزان روشنایی در هنگام بارش برف، از سلامت چراغ‌های خودرو (چراغ جلو، عقب، مه‌شکن و نور بالا) مطمئن شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×