» اجتماعی » تردد 4 میلیون مسافر از مرزهای آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

تردد 4 میلیون مسافر از مرزهای آذربایجان‌غربی

فروردین 27, 1403 40

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و 696 مسافر از مرزهای استان تردد کرده‌اند.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به آمار تردد مسافران از مرزهای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود چهار میلیون و 696 مسافر از مرزهای استان تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای استان تصریح کرد: در این مدت نزدیک به 105 هزار دستگاه از مرزهای پنج‌گانه آذربایجان‌غربی تردد کرده‌‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طبق رصد دستگاه‌های تردد شمار استان، کل تردد‌های ثبت شده در ورودی و خروجی‌های استان از زمان اجرای طرح نوروزی 435 هزار دستگاه کامیون بوده است.

وی با بیان اینکه، کل ترددهای ثبت شده در ورودی و خروجی‌های استان از زمان اجرای طرح نوروزی 15 هزار و 956 دستگاه اتوبوس بود، افزود: سال گذشته شاهد افزایش تردد از مرزهای استان بودیم که دلیل اصلی استقبال مردم از این مرزها، 24 ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرزی رازی و تمرچین است که این موضوع باعث کاهش زمان ایستائی مسافران در پایانه‌های مرزی شده است.

دست‌نشان با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و 591 مورد تماس در خصوص تخلف در سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌های استان آذربایجان‌غربی ثبت شده است، تصریح کرد: تخلفات ناوگان باری با یک هزار و 783 مورد بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مشکلات جاده‎های استان با یک هزار و 403 مورد پس از ناوگان باری بیشترین تخلفات را در طول سال گذشته به خود اختصاص داده است؛ عنوان کرد: همچنین ناوگان مسافربری با 270 مورد، ایمنی و تحریم جاده‌ها با 49 مورد از جمله تخلفاتی بود که در سال گذشته در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شده است.

دست‌نشان عنوان کرد: علاوه بر آن، مراکز رفاهی ۲۶ مورد، پایانه‌های مرزی 6 مورد و پایانه مسافری سه مورد بود که همگی در کمیسیون های مربوطه رسیدگی شده است.

گفتنی است، استان آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی است تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان، رازی خوی و بازرگان شهرستان ماکو و سرو در ارومیه را شامل می‌شود

انتهای خبر/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×