» اجتماعی » تشکیل ۲۴۸ پرونده سقط‌جنین در پزشکی قانونی آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی:

تشکیل ۲۴۸ پرونده سقط‌جنین در پزشکی قانونی آذربایجان غربی

تیر 3, 1402 70

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته، ۲۴۸ مجوز سقط درمانی به دلیل نقص جنین در استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ موسی ادیب‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه؛ ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد، ٢٩٣ مورد پرونده برای سقط در استان تشکیل شده، اظهار کرد: از این تعداد به ٢۴٨مورد مجوز سقط صادر شده است.

وی تصریح کرد: براین‌اساس اگر مادری احساس کند جنین او دچار مشکل بوده یا خودش دچار بیمار است به‌گونه‌ای که ادامه بارداری برای سلامتش مشکل‌آفرین باشد می‌تواند با مراجعه به پزشکی قانونی، درخواست سقط‌جنین دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی افزود: تمام درخواست‌های سقط‌جنین باید در پزشکی قانونی ثبت و سپس در کمیسیون مربوطه با حضور یک پزشک متخصص متعهد، یک قاضی از سوی دادگستری و یک نفر از پزشکی قانونی، بررسی و در باره آن اعلام نظر کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ٢٧ هزار مورد مراجعه نزاع و درگیری در پزشکی قانونی آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

ادیب‌فر بیان کرد: در طول یکسان گذشته دو هزار و ۲۲۵ و در ٣٩۴ مورد  اجساد معاینه شده و گواهی فوت توسط پزشکی قانونی صادر شده است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های ارجاعی دو هزار ۹۱۹ نفر و بالغ بر ١٠ هزار آزمایش در آزمایشگاه پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفته است.

ادیب‌فر تصریح کرد: برای تصادفات سال گذشته با ۶٨۵ نفر، ۴۶ نفر غرق‌شدگی، ٢٠ نفر برق‌گرفتگی، ٧۵ نفر سوختگی و ٣٠ نفر مسمومیت گواهی فوت صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی تأکید کرد: در یکسال گذشته ۲۷ هزار و ۶۱۸ نفر نزاع و درگیری، ۱۳ هزار و ۴۴۸ نفر تصادفات جرحی و یک هزار و ۳۰۱ نفر در اثر حادثه کار گواهی در مجموعه صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×