» اجتماعی » تعلل در پرداخت حقوق کارکنان شرکتی خدماتی بیمارستان ارتش / ۴ ماه حقوق نگرفتیم
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

تعلل در پرداخت حقوق کارکنان شرکتی خدماتی بیمارستان ارتش / ۴ ماه حقوق نگرفتیم

تیر 3, 1402 30

نیروهای خدماتی بیمارستان ارتش ارومیه در شرایط موجود گرانی و تورم حاکم بر شهر چهار ماه است بدون حقوق به سر می‌برند و زندگی سخت و طاقت‌فرسایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ گویا داستان حقوق معوقه کارکنان و کارکنان قراردادی در برخی سازمان‌ها و بیمارستان‌ها تمامی ندارد و وعده‌های داده شده از سوی مسئولان به آنان در میان کلمات به‌زودی، در آینده نزدیک و در حال پرداخت است نیز به نتیجه نرسیده است.

این سریال تکراری این بار از بیمارستان ارتش ارومیه با عدم پرداخت حقوق نیروهای خدماتی با چهار ماه تاخیر در حال پخش است.

نیروهای شرکتی خدماتی بیمارستان ارتش ارومیه چهار ماه است که ریالی بابت دستمزد دریافت نکرده‌اند، تلخی این حکایت آنجاست که بیشتر آنان از ترس ازدست‌دادن همان حقوقی که چندین ماه به تأخیر افتاده مهر خاموشی به لب می‌گیرند تا مبادا اعتراضشان به اخراج ختم شود.

تمام دارایی خود را فروخته و کالاهای ضروری زندگی را خریده‌ایم

یکی از نیروهای خدماتی بیمارستان ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک گفت: ما نیروهای خدماتی دوشادوش سایر پرسنل پرستاران، پزشکان در بخش‌های مختلف اورژانس مشغول به خدمت هستیم؛ اما چهار ماه است که یک ریال حقوق دریافت نکرده‌ایم!

وی عنوان کرد: خیلی از ماها زن و فرزند داریم، به حسابداری مراجعه می‌کنیم می‌گویند مسئولیت به عهده دانشگاه علوم پزشکی است، دانشگاه هم می‌گویند به ما مربوط نیست، معلوم نیست چه اقدامی می‌خواهند بکنند!

وی تصریح کرد: کارکنان این بیمارستان در شرایط بسیار سخت اقتصادی جامعه در دو سال و نیم گذشته نه‌تنها تمام داشته‌های خود را ازدست‌داده‌اند، بلکه دچار ازهم‌پاشیدگی خانواده نیز شده اند. آیا کسی به این مسائل پاسخ می‌دهد؟

این شهروند در ادامه بیان کرد: علاوه بر عدم پرداخت حقوق، هیچ‌کدام از نیروهای شرکتی و قراردادی بیمارستان ارتش سنوات و عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: ما تمام مراتب اداری را برای مطالبه معوقات خود طی کرده‌ایم؛ اما کسی پاسخگو نبوده است.

این شهروند با اشاره به اینکه تاکنون هیچ جوابی از مسئولان مربوطه دریافت نکرده‌ایم افزود: در مواقع بحران ما را نیروی دانشگاه می‌نامند؛ اما وقتی طلب حقوق می‌کنیم به‌عنوان نیروی خصوصی قلمداد می‌کنند.

وی بیان کرد: این موضع باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی، وزارت‌خانه و ارتش مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد تا ما به حق و حقوقمان برسیم.

مسئولان یک ماه بدون حقوق نمی‌توانند ادامه زندگی دهند

وحید از دیگر کارگرهای پیمانکاری خدمات بیمارستان ارتش ارومیه از پرداخت‌نشدن چهارماهه حقوق خود گلایه و از مسئولان مربوطه این سؤال را دارند آیا خود شما اگر یک ماه حقوق دریافت نکنید می‌توانید ادامه زندگی دهید که چهار ماه است به بهانه‌های مختلف حقوق ما را پرداخت نکرده‌اید.

وی عنوان کرد: کار نیروهای خدماتی در هر بیمارستانی سخت و طاقت‌فرسا است؛ اما آنان به دلیل عدم پرداخت معوقات از سوی بیمارستان ارتش در کنار این شغل، شغل دوم داشته و گذران زندگی می‌کنند.

 

در انتها ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﮔﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﺑه ﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮﯼ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﮐﻔﺎﻑ ﮔﺬﺭﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﺍﯾﻦ ﻗﺸﺮ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ، چه برسد به کارگری که پنج ماه حقوق نگرفته ﻭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻭ ﺗﺪﺍﺑﯿﺮ ﻻﺯﻡ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺯﯾﺮﺑﻂ ﺍﺳﺖ.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×