» اجتماعی » تعلل مسوولان راهداری در ایمن‌سازی جاده قرالر ارومیه
اجتماعی - ارومیه - پیشخوان

تعلل مسوولان راهداری در ایمن‌سازی جاده قرالر ارومیه

دی 20, 1402 40

با وجود پیگیری‌های مکرر مردم و خبرنگاران، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سابق استان آذربایجان غربی تعهدات خود را در خصوص ایمن‌سازی جاده قرالرکوه عملی نکرده این در حالی است که تصادفات مکرر در این مکان هر هفته رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از درناسسی تصادفات جاده‌ای اکنون یکی از مشکلات اجتماعی جامعه مدرن و علت مرگ هزاران نفر در سال است که علاوه بر آسیب‌های جانی، هزینه‌های اقتصادی زیادی را نیز به جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند. دراین‌بین باید گفت که متأسفانه کشور ما به‌عنوان یکی از کشورهای با بالاترین آمار حوادث جاده‌ای شناخته شده است؛ بنابراین، شناخت عوامل تأثیرگذار بر شدت تصادفات جاده‌ای کشور از جمله عوامل راه، وسایل نقلیه و محیط، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لازم است ذکر کنیم که ترکیبی از عوامل انسانی و فیزیکی و کیفیت پایین خودروها، هر ساله دلیل دوم مرگ‌ومیرها در کشور یعنی تصادفات جاده‌ای را فراهم می‌کند. توجه و مسئولیت‌پذیری رانندگان و اقدامات همگام و یکپارچه ارگان‌های ذی‌ربط از جمله راهکارهای کاهش این رویدادها و آسیب‌های جدی است که انتظار می‌رود توجه جدی دراین‌خصوص وجود داشته باشد.

باید به یاد داشت که حجم تلفات جاده‌ای در کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار زیاد است. این در حالی است که نمی‌توان علت این حجم بزرگ از تلفات سالانه جاده‌ای را فقط به عامل انسانی نسبت داد.

باتوجه‌به این مشکلات، مخاطبان پایگاه خبری درناسسی نیز با ارسال مطالبی با نارضایتی اعلام کرده‌اند که تصادف در سه‌راهی ورودی روستای قرالرکوه موجب ایجاد مشکلاتی برای ساکنان روستا و رانندگان شده است که در این مکان متأسفانه تصادفات زیادی منجر به فوت و آسیب‌های زیاد مالی می‌شود.
دراین‌رابطه، خبرنگار درناسسی چهارماهه گذشته برای بررسی موضوع و رفع مشکلات سه‌راهی قرالر پیگیر موضوع شد و طی پیگیرهای انجام شده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی قول مساعد داده بود که طی دو ماه آینده اقدامات لازم برای رفع مشکلات این مکان در راستای ایمن‌سازی جاده انجام شود؛ اما بعد از گذشت چهار ماه از این قول در حال حاضر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

مسئولان هیچ اقدامی برای رفع مشکل سه‌راهی روستای قرالر انجام نداده‌اند

صابر جعفری رئیس شورای اسلامی روستای قرالر در گفتگو با خبرنگار درناسسی گفت: روستای قرالر کوه در ۱۲ کیلومتری جاده اشنویه در بخش مرکزی ارومیه قرار دارد که در سه‌راهی ورودی روستا به دلیل عدم نصب علائم ایمنی و نامناسب‌بودن جاده هر هفته شاهد تصادفات زیادی در این منطقه هستیم.

وی با ابراز نارضایتی افزود: با وجود پیگیری‌های مکرر و تأیید پلیس راهور، متأسفانه اداره راه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص رفع مشکل انجام نداده است و در حال حاضر منتظر اقدامات اداره راهداری در خصوص نصب سرعت‌گیر و موانع هشدار برای کاهش تصادفات در این مکان هستیم.

جعفری تأکید کرد: باتوجه‌به بازگشایی مسیر رودکی ۸۰ درصد خودروها از سه‌راهی قرالر کوه دور زده و به سمت رودکی تردد می‌کنند که این خودروها با سرعت زیاد به سه‌راهی وارد شده و موجب تصادفات بی‌شمار می‌شود.

ایمن‌سازی جاده قرللر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

امیریدبیضا مدیر اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راه و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص ایمن‌سازی جاده قرللر ارومیه گفت: برای ایمن سازی جاده قرللر از ارومیه تا اشنویه در اولین تقاطع به سمت روستای قرالر یک‌طرفه می‌شود و پس از عبور از قرالر در نزدیکی پمپ‌بنزین و سردخانه با انجام  بریدگی مسیر به سمت ارومیه باز می‌گردد.
وی افزود: برای ساماندهی و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در منطقه دیدان هم فلکه احداث خواهد شد که این کارها در مدت دو ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

یدبیضا با بیان اینکه این اقدامات ایمنی راه باعث کاهش تصادفات  گفت: برای نظم‌بخشی بهتر در این منطقه به روشنایی و نصب چراغ در این منطقه می‌پردازیم که این کارها تأثیر زیادی در کاهش تصادفات و آسیب‌های جانی خواهد داشت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×