» اخبار استان » تقریب مذاهب مورد تاکید شهید مطهری بود
اخبار استان - پیرانشهر - پیشخوان

تقریب مذاهب مورد تاکید شهید مطهری بود

اردیبهشت 15, 1402 30

به گزارش حرف رک به نقل از روژنیوز؛ امام‌جمعه پیرانشهر در خطبه نمازجمعه ضمن تبریک روز معلم، گفت: از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است، معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به‌سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌انداز می‌گرداند.

هاشم‌آبادی اظهار کرد: احادیث و روایتی از قرآن کریم، پیامبران و امامان در مورد معلم را بیان شده است؛ در قرآن کریم آیه دو سوره جمعه خداوند نفرمایند: ((هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الاُمِّیّینَ رَسُولاً مِنهُم یَتلُوا عَلَیهِم آیاتِهِ و یُزَکِّیهِم و یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ و الحِکمَهَ))اوست خدایی که در میان مردمِ درس نخوانده پیامبری از خودشان مبعوث کرد تا آیاتش را بر آنها بخواند و آنها را تزکیه کند و کتاب و حکمت بیاموزد.

وی افزود: ذکر این آیه اهمیت علم‌آموزی را به ما نشان می‌دهد، در عصر حاضر علم و سوادآموزی از اهمیت خاصی برخوردار است و جهان بر پایه علم روز است، اگر این علم در اختیار آبادانی دنیا باشد به ثمر نشسته است.

ماموستا هاشم‌آبادی در مورد شهید مطهری بیان کرد: استاد شهید مرتضی مطهری نمونه بارز علما بودند، ایشان اظهارنظرهای خوبی با موضوع تقریب مذاهب داشتند و همیشه بر اتحاد اسلامی تأکید داشتند. اجماع بر نقاط مشترک دینی بین مذاهب از تأکیدات ایشان بود، یاد و خاطره این عالم شهید و مطالعه کتاب‌های ایشان کمترین خدمتی است که به این شهید بزرگوار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×