» اخبار استان » تهدیدها مانع حضور ملت در انتخابات نمی‌شود
دیرباز
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:

تهدیدها مانع حضور ملت در انتخابات نمی‌شود

اسفند 5, 1402 40

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با بیان اینکه تهدیدها و تحریم‌ها مانع حضور ملت در انتخابات نمی‌شود گفت: ملت ایران باری دیگر با حضور حداکثری در انتخابات ثابت می‌کنند پای آرمان‌های انقلاب و نظام خواهند ایستاد.

حجت الاسلام دیرباز که نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان است در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به موضوع انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری پرداخت و اظهار داشت: ۱۱ اسفند سال جاری تاریخ برگزاری این انتخابات است و در طول سال جاری، ۵۰ کشور دیگر نیز انتخابات خواهند داشت و برخی از این کشورها مثل پاکستان قبلا انتخابات خود را انجام داده‌اند و ایران هم جزو این کشورهاست که به انتخابات می‌رسد.

وی افزود: انتخابات در ایران از هر کشور دیگری حساس‌تر است و مردم ایران تعجب می‌کنند که چرا کشورهای غربی که همیشه از انتخابات و دموکراسی سخن می‌گویند، در ایران به مردم توصیه می‌کنند که در انتخابات شرکت نکنند و این تناقض را ما از طریق خبرگزاری‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای غربی به راحتی می‌بینیم و دشمنی آنان کاملا مشهورد است.

دیرباز ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی که بارها دشمنی خود را نشان داده‌اند، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند. حتی داروهایی که کشور ما شاید کمتر بتواند تولید کند، تحت تحریم قرار گرفته‌اند و آنها آماده‌اند که ملت شریف ایران حتی بیمارانی که به خاطر کمبود برخی از داروها ممکن است جان خود را از دست بدهند، را تحت تحریم قرار دهند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان گفت: وقتی ما این تحریم‌ها را می‌بینیم، نباید در دشمنی آنها شک کنیم. وقتی در منطقه غزه، بارها پیشنهاد آتش‌بس در شورای امنیت مطرح می‌شود، اما آمریکا می‌آید و وتو می‌گذارد.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی از این جنایات و کشتارهای بی‌رحمانه که از آن حمایت می‌کند و علاوه بر اینکه دخالت‌هایی که می‌کند جای خودش را در ذهن مردم از دست داده است نشان دهنده دشمنی استکبار جهانی با محور مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه ملت ایران همواره در برابر این تهدیدها مقاومت کرده است گفت: ملت ایران با شرکت در انتخابات و با حضور گسترده با مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان و انتخاب نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی و خبرگان قادر باشند در راستای قرآن و اسلام و آرمان‌های شهدا و منویات مقام معظم رهبری گام مؤثری بردارند.

این مقام مسئول افزود: وقتی که مردم با حمله استکبار جهانی بر اینکه «مردم در انتخابات شرکت نکنند» روبرو می‌شوند می‌پرسند که چرا اینان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم ما هم مانند ۵۰ کشور جهان با عمق بیشتری با دقت بیشتری با تحلیل بیشتری مسائل را بررسی کنیم و به این نتیجه برسیم که شرکت در انتخابات ضروری است.

دیرباز عنوان کرد: کمتر انتخاباتی هست که بالای ۵۰ درصد مشارکت در آنها وجود داشته باشد ما وقتی در کشور خودمان می‌نگریم اکثریت با همراهی انتخابات با وجود فشارهای زیاد بالای ۵۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: مردم ایران همچنان که در ۲۲ بهمن ثابت کردند که پای انقلاب ایستاده و عزت خودش را حفظ و محافظت کردند باری دیگر ثابت می‌کنند پای آرمان‌های انقلاب و نظام خواهند ایستاد.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره انتخاب فرد اصلح گفت: توصیه می‌شود به کسانی رای بدهند که وقتی که وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند همچنان به فکر مردم باشند و راه را گم نکنند فقط به فکر خودشان و به فکر اطرافیان خودشان نباشند.

وی اضافه کرد: فردی که وارد مجلس می‌شود باید برای مردم کار کنند و قوانین تصویب شده به گونه‌ای باشد که رفاه، آسایش، آرامش افزایش داده و موجب توزیع عادلانه ثروت در بین مردم و جامعه شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه سعی کند ثروت و قدرت در جامعه متناسب تقسیم شود بایستی تلاش کند در منطقه‌ای که از آن منطقه انتخاب شدند با همکاری مسئولین اجرایی منطقه‌ای و وزارت‌خانه‌ها بتوانند برای منطقه کمبودهایی که وجود دارد کمک کنند.

نمایندگان مجلس باید ابتکار عمل داشته باشند

وی تاکید کرد: مشکلات کلی مانند تورم آسیب اجتماعی بیکاری را مرتفع کرده و همکاری کند نماینده‌ای که درگوشه مجلس بنشینند نوبت سخنرانی هم که برسد با پول به نماینده دیگری بفروشند مردم چنین کسی را انتخاب نخواهند شد و باید حواسمان جمع باشد کسانی را انتخاب کنیم که فعال باشند اهل ابتکار باشند.در لایحه‌هایی که مطرح می‌شوند اهل اظهار نظر باشند ورود پیدا کنند نه اینکه گوشه مجلس بنشینند سکوت کنند و ما صدایی از آنان نشنویم.

حجت الاسلام دیرباز گفت: باید در مجلس توازن به وجود آید و نمایندگان ما لااقل وقتی از آنها بالاتر نیستند پایین‌تر  از آنان نیز نباشند.

وی یادآور شد: باور دارم مردم آذربایجان غربی چنین افرادی را برای مجلس انتخاب خواهند کرد و برای فرستاندن اغفراد به مجلس بایستی حساست کافی به چو آید و بررسی ها و مشاوره های لازم انجام شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وعده و وعید کاندیداها زیاد است باید بررسی کرد عملکرد کاندیداها در زمان بحران به چه شکلی بوده و چه تصمیمی و اقداماتی انجام داده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×