» اخبار استان » میاندوآب » توجه به جوانی جمعیت از ضرورت‌های کشور است
میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

توجه به جوانی جمعیت از ضرورت‌های کشور است

اردیبهشت 29, 1402 30

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر؛ روز مقاومت و ایثار و پیروزی است.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: ما در دوران دفاع مقدس امدادهای غیبی را به عینه مشاهده کردیم که فتح خرمشهر نمونه‌ای آن بود و امام نیز فرمودند “خرمشهر را خدا آزاد کرد”.

وی با اشاره به تبعات پیری جمعیت، گفت: جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور و ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است.

حسن‌زاده به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه به موضوع جمعیت اشاره و تصریح کرد: پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند و طبق اعلام کارشناسان و آمار ارائه شده اگر روال فعلی جمعیت کشور ادامه یابد تا سال 1430 کشور پیری خواهیم داشت.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: اگر جمعیت کاهش پیدا کند، نیروی محرکه کشور و رشد علمی و فرهنگی و خلاقیت کشور کاهش پیدا می‌کند و نظام سلامت و بهداشت و درمان ما باید چندبرابر هزینه کند.

وی با اشاره به موانع فرزندآوری که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین موانع که در واقع ترفند و توطئه دشمن بود؛ تبلیغ شعار “فرزند کمتر، زندگی بهتر” بود و نتیجه آن شد که امروز شاهد هستیم.

حسن‌زاده با تأکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه، اظهار کرد: در این زمینه مسئولان و آحاد مختلف مردم وظیفه و رسالت سنگینی دارند و باید در راستای ترویج ازدواج آسان قدم بردارند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه متأسفانه با بدعت‌های مختلف؛ ازدواج آسان را سخت گرفته‌ایم، افزود: مسئولان امر نیز باید فکری به حال بیکاری و اشتغال جوانان کرده و گره از مشکلات مردم و جوانان بگشایند و زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×