» اقتصادی » توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد
اقتصادی - پیشخوان - میاندوآب
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد

تیر 10, 1402 60

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، رضا مقدم در حاشیه بازدید از گلخانه هیدروپونیک گُل رُز شاخه بریده ناصری در روستای قاریاغدی میاندوآب به خبرنگاران، گفت: توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت کشت محصولات گلخانه‌ای، افزود: باتوجه‌به وجود محدودیت در منابع خاکی و آبی، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و تولید در محیط‌های بسته و قابل‌مدیریت، بهترین راهکار در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، پایداری تولیدات بخش کشاورزی و مصرف بهینه آب کشاورزی است.

وی با اشاره به بازدید از گلخانه‌ها در میاندوآب و بررسی مسائل و مشکلات آنها، اظهار کرد: گلخانه هیدروپونیک گُل رُز شاخه بریده ناصری، با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار شاخه گل رُز در سال، در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مقدم تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای هفت نفر به‌صورت مستقیم و پایدار زمینه ایجاد اشتغال فراهم شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به توسعه این واحد گلخانه ای، افزود: در راستای توسعه این گلخانه نسبت به تجهیز، نوسازی، تعویض بستر کشت و کشت قلمه‌های جدید باکیفیت و عملکرد بالا اقدام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×