» اجتماعی » جنایت ۱۲ تیر یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ ایران به شمار می‌رود
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

جنایت ۱۲ تیر یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ ایران به شمار می‌رود

تیر 12, 1402 50

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ ایران به شمار می‌رود که در آن تعدادی از هم‌وطنانمان مظلومانه به شهادت رسیدند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز سرنگون‌شدن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو هواپیمایی آمریکا اظهار کرد: 66 مسافر این هواپیما کودک بودند به همین دلیل امام خمینی (ره) 12 تیر را روز حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری کرده و دراین‌رابطه فرمودند، آنها فقط به دنبال منافع خود هستند و حقوق بشر برای آنها معنایی ندارد.

 

وی با بیان اینکه در جهان خون هر انسان مظلومی که ریخته می‌شود دست خبیث آمریکا در آن شریک است، عنوان کرد: مسئولان آمریکا پس از حمله به هواپیمای مسافربری ایران، با گستاخی تمام مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند.

 

وی تصریح کرد: این جنایت یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ ایران به شمار می‌رود که در آن تعدادی از هم‌وطنانمان که در بین آنها زن و کودک و اتباع سایر کشورها بودند مظلومانه به شهادت رسیدند.

 

کلشی‌نژاد عنوان کرد: آمریکا و جنایت‌کاران غرب فقط ادعای حقوق بشر دارند و هیچ کشوری نباید به خودش اجازه دهد که با مردم هیچ کشوری چنین کاری کند؛ بنابراین این جنایات چهره کریه آمریکا را به جهانیان نشان داد.

وی بیان کرد: مقامات آمریکایی در طول تاریخ هرکاری توانسته‌اند علیه ایران انجام داده‌اند؛ ازاین‌رو وقتی می‌گویند ایران باید از نقشه جهان حذف شود، کسی نمی‌تواند بگوید که آمریکا خیرخواه کشور ما است.

کلشی‌نژاد افزود: جنایات آمریکا باید برای مردم بازگو و تبیین شود تا تحت‌تأثیر شعارهای آمریکا در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی قرار نگیرند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در پایان اظهار کرد: ملت ایران خودشان را مدیون خون شهیدان می‌دانند، شهدایی که خالصانه و صادقانه برای امنیت امروز ما جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و وطن خود دفاع کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×