» اخبار استان » بی‌عرضگی و مدیریت بد عامل مشکلات معیشتی است
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
نارضایتی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برخی اشخاص و دستگاه‌ها:

بی‌عرضگی و مدیریت بد عامل مشکلات معیشتی است

اسفند 2, 1402 100

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها تحریم‌ها باعث بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی نبوده بلکه مدیریت نامناسب، مشکلات نظارتی، بی‌عرضگی دستگاه‌ها و اشخاص عامل بروز مشکلات در جامعه هستند.

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار «حرف رک» به موضوع تحریم‌ها پس از برجام پرداخت و اظهار کرد: برجام یک عبرت تاریخی و گران‌بها است که بایستی رسانه‌ها به آن بپردازند و موضوعات برجام در دانشگاه‌ تدریس شود چرا که درس‌های عبرت‌آموز زیادی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به تحریم‌ها عنوان کرد: ایران از ابتدای انقلاب با مسئله تحریم‌ها مواجه بوده و این موضوع جدیدی نیست و در دوران تحریم، ایران به ظرفیت‌های داخلی تکیه کرده و پیشرفت‌های کنونی حاصل همین تحریم‌ها و قدرت خودباوری بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بااشاره‌ به دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ برای ملت ایران گنج بود که در آن زمان از ظرفیت‌های داخلی به نحو احسن استفاده شده است.

جلال‌زاده تأکید کرد: تحریم‌ها در ایران ظالمانه است، اما هوش ایرانی و اعتماد مردم به سرمایه اجتماعی باعث شده تا ایران بتواند از پس تحریم‌ها برآید و پیشرفت‌های مختلفی را تجربه کند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها بر اوضاع اقتصادی تأثیرگذار بود اذعان‌کرد: تنها تحریم‌ها باعث بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی نبوده بلکه مدیریت نامناسب، مشکلات نظارتی، بی‌عرضگی دستگاه‌ها و اشخاص عامل بروز مشکلات در جامعه هستند.

با اشاره به نقش ایران در منطقه و غرب آسیا گفت: در حال حاضر ایران در قواره یک ابرقدرت در منطقه و غرب آسیا ظاهر شده در مقابل نظام سلطه مقاومت می‌کند.

وی به خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره و ایران را به‌عنوان یک ابرقدرت در منطقه غرب آسیا معرفی کرد.

جلال‌زاده در صورت حضور در مجلس دوازدهم به اهداف خود اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اولویت‌های اساسی پرداختن به بحث مشکلات آموزشی است که سرانه آموزشی در استان و شهر ارومیه بسیار پایین بوده و نیاز به توجه ویژه در این خصوص دارد.

در این خصوص به دوران استانداری خود اشاره کرد و گفت: طی پیگیری‌های انجام شده در آن زمان دانشگاه‌های الزهرا و مالک اشتر تاسیس شد و به طور قطع، توسعه سطح آموزشی، چه از نظر فیزیکی و چه علمی، در منطقه از اولویت‌های اصلی ما خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در سطح ملی عنوان کرد: ما با چندین مسئله جدی روبرو هستیم که نیاز به توجه دارند یکی از این موضوعات، سازماندهی نیروهای دولتی است.

جلال‌زاده افزود: متأسفانه، هنگام بررسی ادارات دولتی، شاهد تنوع گسترده‌ای از قراردادهای مختلف هستیم، از خرید خدمت گرفته تا قراردادهای حجمی و شرکتی، که نابرابری عمده‌ای را در این زمینه ایجاد کرده است. این نابرابری‌ها در پرداخت حقوق نیز دیده می‌شود و باید به ساماندهی این مسائل پرداخته شود.

وی گفت: علاوه بر این، اصلاح نظام وظیفه نیز از دیگر موضوعاتی است که دنبال خواهیم کرد و اصلاحاتی در بخش حقوق سربازان انجام شده است.

جلال‌زاده تأکید کرد که موضوع سوم، مسئله فضای مجازی است. بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و باید به ساماندهی آن پرداخته شود. برخی از خانواده‌ها به دلیل آسیب‌هایی که فرزندانشان در فضای مجازی متحمل شده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×