» پیشخوان » جنگ غزه شرم تاریخی برای رژیم صهیونیستی
پیشخوان - سیاسی - مهاباد
امام‌جمعه مهابادمطرح کرد:

جنگ غزه شرم تاریخی برای رژیم صهیونیستی

اردیبهشت 28, 1403 زمان مطالعه: 1 40

امام‌جمعه مهاباد گفت: شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۳۵ هزار نفر رسیده جهان این را بدانید جنگ غزه شرم تاریخی برای رژیم صهیونیستی و حقوق بشر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از گروه سیاسی پایگاه خبری هالان-۲۴؛ عبدالسلام امامی در خطبه نمازجمعه امروز در مسجد جامع ضمن تبریک دهه کرامت ایام باسعادت ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اظهار کرد: از ۲۱ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۱ ذی‌القعده، که به ده کرامت نامیده‌ می‌شود، مدت زمانی پر از خیر و برکت و خوشایند است.

امامی با اشاره به  روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی در ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) عنوان کرد: این روز پر اهمیت از حفظ و حفاظت و ارزش‌گذاری به تاریخ و همچنین فرهنگ و هویت ملی بین‌الملل یاد می‌شود این روز فرصت مناسبی برای آگاه‌سازی عموم درباره نقش موزه‌ها و میراث‌فرهنگی در حفظ تاریخ و هویت جوامع است.

امامی افزود: موزه‌ها به‌عنوان نگهدارنده‌ ارزشمند تاریخ و فرهنگ، ارتباط مستقیم ما با گذشته را فراهم می‌کنند آثار نگهداری شده در موزه‌ها، به ما اجازه می‌دهند تا بادقت به تاریخ، هنر، علم و زندگی روزمره و اجتماعات گذشته آشنا شویم بدون این نقطۀ قطع وصل با گذشتۀ خود، به تحلیل و درک بهتر فرایندهای فرهنگی و تاریخی ناتوان خواهیم بود.

عبدالسلام امامی درباره یکی از قدیمی‌ترین آثار مهاباد یادکرد و گفت: مسجد جامع معروف به «مزگه‌وت سوور» یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال غرب کشور است. این مسجد در شهرستان قرار دارد و در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

وی افزود: حقوق بشر باید برای همه افراد بدون تبعیض رعایت شود. استفاده از نظامیان به‌عنوان راهکار برای حل منازعات، با اصول حقوق بشر تضاد دارد و ممکن است منجر به فروپاشی جامعه و کشتار زنان و کودکان گردد.

امامی در پایان خطبه نمازجمعه امروز اظهار کرد: شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۳۵ هزار نفر رسیده است و شمار زخمی‌ها به ۲۰۰ هزار و ۹۳۲ نفر افزایش‌یافته جهان این را بدانید جنگ غزه شرم تاریخی برای رژیم صهیونیستی و حقوق بشر است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×