» اخبار استان » ارومیه » ترویج مکتب حاج‌قاسم ادامه خواهد داشت
ارومیه - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

ترویج مکتب حاج‌قاسم ادامه خواهد داشت

دی 16, 1402 40

امام‌جمعه اهل‌سنت گفت: ملت ایران ادامه‌‌دهنده و ترویج‌دهنده مکتب حاج‌قاسم هستند و این مکتب سبب استحکام و اتحاد بین مردم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « حرف رک» ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که در سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی رخ داد، این حمله نشانه ناتوانی و ناامیدی دشمنان از مقابله با مردم ایران است.

وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی هیمنه دشمنان را در هم شکست، گفت: با این حرکت ددمنشانه می‌خواهند افکار جهانیان و مردم را به چنین اتفاقاتی معطوف و امنیت را در منطقه مخدوش کنند که هرگز به این آرزوی خود نخواهند رسید.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اتحاد و همبستگی بین مذاهب و اقوام و ادیان بین ملت ایران عنوان کرد: اسقف اعظم ارامنه نیز این حرکت خصمانه دشمن را محکوم کرد در این راستا ما همچنان مکتب حاج‌قاسم را ادامه خواهیم داد و این مکتب سبب استحکام و اتحاد بین مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات زیر سایه سیاست‌های خصمانه دشمنان است گفت: باتوجه‌به این اقدامات ناجوانمردانه ما باید با اتحاد و همدلی، این توطئه‌ها را شکست دهیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه افزود: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان یکی از دردناک‌ترین و تلخ‌ترین رویدادهای تاریخ ایران اسلامی بود که مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار کرمان، همانند سایر استان‌های کشور، برای بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و یاران باوفایش، در مزار این شهید بزرگوار گرد هم آمده بودند.

وی ادامه داد: این مراسم که باشکوه و عظمت برگزار شد، نشان‌دهنده عشق و ارادت مردم به انقلاب اسلامی و رهبری بود. اما متأسفانه، گروهی از تروریست‌های حق‌طلب و بی‌رحم که از سوی دشمنان خارجی حمایت و رهبری می‌شدند، با بمب‌گذاری در مسیر منتهی به گلزار شهدا، سعی کردند تا این مراسم را به هم بزنند.

کلشی‌نژاد با اشاره به اینکه در این حادثه جان کودکان و زنان و مردان بی‌گناه را گرفتتند و آنان در راه حاج‌قاسم به شهادت رسیدند گفت: این یک فاجعه بزرگ و ناگوار بود که همه ما را به عمیق‌ترین درد و اندوه فروبرد.

وی یادآور شد: شهدای این حمله تروریستی، از همه طبقات و گروه‌های جامعه بودند. بین آن‌ها جوانان و پیران، زنان و مردان، دانش‌آموزان و دانشجویان، کارگران و کشاورزان، معلمان و دانشگاهیان، نیروهای نظامی و انتظامی، بودند که برای عرض ارادت در مزار حاج‌قاسم حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: مانیز این حادثه را به‌شدت محکوم می‌کنیم و از خداوند متعال برای شهدای این حادثه رحمت و مغفرت و برای خانواده‌های آن‌ها صبر و برای زخمیان شفای عاجل مسئلت داریم.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه ادامه داد: بدون شک این حادثه تروریستی، نشانه‌ای از ناامیدی و ضعف دشمنان اسلام و ایران است که با دیدن اتحاد و همبستگی ملت ایران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر استکبار جهانی،سعی دارند با ایجاد ترس و وحشت، این اتحاد را شکست دهند.

وی با بیان اینکه همینه دشمن در حادثه و اتفاقات غزه شکسته شده است گفت: دشمنان باید بدانند که ملت ایران با تجربه‌های چهل‌ساله خود، هیچ‌گاه به چنین توطئه‌هایی تسلیم نخواهد شد و با همدلی و هم‌صدایی، دشمنان را به ناکامی محکوم خواهد کرد.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه ادامه داد: در این شرایط حساس و دشوار، مردم باید بیش‌ازپیش به وحدت و همبستگی خود اهمیت بدهند و از هرگونه تفرقه و اختلاف پرهیز کنند.

کلشی‌نژاد عنوان کرد: مردم باید با حضور گسترده در صحنه‌های مختلف، از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حمایت کنند و هم اکنون مردم از اقوام و مذاهب مختلف و ارامنه این حادثه ناگوار را محکوم می‌کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×