» اخبار استان » بوکان » حادثه کرمان امتداد جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
بوکان
بوکان - پیشخوان - سیاسی
امام‌جمعه بوکان:

حادثه کرمان امتداد جنایات صهیونیست‌ها در غزه است

دی 15, 1402 60

امام جمعه بوکان حادثه تروریستی کرمان را در امتداد جنایات رژیم صیهونیستی و آمریکا در غزه دانست و گفت: باید عاملین آن در هر جای جهان که باشند .محاکمه شوند

به گزارش«حرف رک» به نقل از بوکان هه‌وال؛ امام‌جمعه بوکان در خطبه‌های نمازجمعه این شهر که با حضور کثیری از نمازگزاران در مسجد جامع برگزار شد با اشاره با حادثه تروریستی کرمان گفت: حادثه دردناک تروریستی در شهر کرمان که طی آن صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه به درجه رفیع شهادت نائل شدند بی‌تردید محکوم است.

ماموستا ملا عباس احمدی افزود: اسلام حقیقی با هر نوع کشتن و جنایتی مخالف است و کسانی که با نام دین و در راستای بدنامی دین مبین اسلام چنین اقدامات سخیفی را انجام می‌دهند ساخته‌وپرداخته استکبار هستند.

وی ادامه داد: دشمنان دین مبین اسلام که دین صلح و مهربانی است به هر ترفندی دست می‌زنند تا بتوانند چهره‌ای خشن و جنگ‌طلبانه از آن بسازند و به همین دلیل با ایجاد گروه‌های تکفیری این مهم را دنبال کرده و می‌کنند.

ماموستا احمدی عنوان کرد: این گروه‌ها با نام اسلام جنایات بیشماری را مرتکب شده‌اند که آخرین مورد آن را در کرمان شاهد بودیم که ۸۳ نفر از زنان، کودکان و مردان بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.

امام‌جمعه بوکان تصریح کرد: این نوع جنایات بی‌تردید محکوم است و باید عاملان آن در هر جایی که باشند تاوانش را پرداخت کنند.

ماموستا ملا عباس احمدی حمله تروریستی کرمان را در ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه دانست و گفت: طی چند ماه گذشته همه شاهد کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان غزه توسط دشمنان بشریت بودیم و همین مهم را نیز در کرمان مشاهده کردیم.

امام‌جمعه بوکان در ادامه عنوان کرد: بی‌شک ظالمان جهان از بین خواهند رفت و این دین مبین اسلام است که بر جهان گسترانده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به روز مبارک مادر تصریح کرد: مادر نماد محبت و عشق در جهان است و بر همه واجب می باشد که قدردان زحمات مادرانی که خداوند بهشت را زیر پای آنان قرار داده باشیم.

این ماموستای اهل سنت افزود: مادر مقام بسیار بزرگی در دین اسلام دارد تا جای که خداوند منان بهشت را زیر پای آنان قرار داده است و این مهم نشان از منزلت و جایگاه زن در دین این دین مبارک می‌باشد.

ماموستا احمدی خاطر نشان کرد: برای مقام مادر نه تنها یک روز بلکه باید همه روزها و ماها و سالها قدران زحمات آنان بود زیرا مادران فرشتگان خداوندی در روی زمین هستند که از دامن آنان پیامبران، بزرگان و اندیشمندان زاده شده‌اند.

امام جمعه بوکان در پایان حضور در نماز جمعه را برای زنان واجب ندانست و گفت: زنانی که وارد مسجد می‌شوند تا نماز جمعه را به پا دادند تنها نیت سنت نماز را بیان کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×