» اخبار استان » حضور مردم در انتخابات، راه‌حل مشکلات کشور
نماز
اخبار استان
 ائمه جمعه آذربایجان غربی عنوان کردند:

حضور مردم در انتخابات، راه‌حل مشکلات کشور

اسفند 4, 1402 40

 ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرهای مختلف این استان، بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید و آن را راه‌حل مشکلات کشور عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این شهرستان، اظهار کرد: انتخابات برای همه واجب است که شرکت کنیم. مردم ایران در ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود نشان دادند که به انقلاب و نظام اسلامی وفادارند.

 وی بیان کرد: با حضور قوی و پر قدرت خود در انتخابات به دشمنان اجازه عرضه اندام ندهیم و باتوجه‌به حضور افراد باسواد و نخبگان در انتخابات، باید با انتخاب اصلح و متخصص شرایطی را فراهم کنیم که مشکلات جامعه مرتفع شود.

 امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: کاندیداها در ایام تبلیغات ادب و احترام و اخلاق را مراعات کنند و با تخریب یکدیگر برکت انتخابات را خدشه‌دار نکنند.

 وی گفت: با حضور حداکثری تنور انتخابات را داغ نگه دارید و با این اقدام مؤثری بهترین و اصلی‌ترین فرد را به مجلس بفرستید.

 سید قریشی همچنین به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی همواره در مقابل استکبار و تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و کردار خود را بر اساس قرآن و سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) تنظیم کرده است.

 وی افزود: ایران اسلامی همچنین به ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان از جمله فلسطین، یمن، عراق، سوریه و لبنان حمایت می‌کند و از حقوق آنان دفاع می‌کند

 امام‌جمعه ارومیه گفت: ایران اسلامی با اتحاد و همدلی ملت و مسئولان و توکل به خداوند متعال می‌تواند هر چالش و تهدیدی را پشت سر بگذارد و به مقاصد عالیه خود برسند.

 حضور مردم در انتخابات کشور را قوی می‌کند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهمیت حضور پرشور در انتخابات ۱۱ اسفندماه، اظهار کرد: انتخابات عرصه آزمایش و امتحان است که حضور پرشور در این عرصه دشمن را مأیوس و دوستان را خوشحال می‌کند.

 امام‌جمعه میاندوآب افزود: با مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توان، زمینه را برای حل مشکلات کشور فراهم کرد و قدمی به‌سوی توسعه و پیشرفت برداشت.

 وی با بیان اینکه دشمن به دنبال حضور کم‌رنگ در انتخابات است، گفت: اگر حضور مردم کم‌رنگ باشد، دشمن دست به توطئه می‌زند و برای دستیابی به اهدافش برنامه‌ریزی خود را شروع خواهد کرد، لذا نباید صحنه را خالی گذاشت.

 امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار ضروری است، اظهار کرد: «مشارکت قوی»، «رقابت واقعی»، «سلامت» و «امنیّت» چهار مؤلفه مهم در انتخابات پیش رو هستند که مقام معظم رهبری بر آنها تأکید داشته‌اند.

 حضور مردم در انتخابات حماسه‌ساز است

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه، اظهار کرد: اقتصاد جدای از مشارکت نبوده و مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی برای رشد اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

 وی با بیان اینکه مشارکت کم در انتخابات منجر به بروز آسیب‌های امنیتی بوده و حضور در انتخابات به‌مراتب مؤثرتر از قدرت نظامی است، تصریح کرد: انتخابات نشان‌دهنده عزم و اقتدار ملی است و عدم حضور نه‌تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند؛ بلکه مشکلات را زیادتر و پیچیده‌تر می‌کند.

 جلالی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه چهاربرج به شاخص‌های کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره در دیدارهای خود بر شاخصه‌های یک نماینده اصلح تأکید کرده و در مجموع سخنان خود در این باره ۱۹ شاخصه برای نماینده اصلح تبیین کرده‌اند.

 امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه نماینده اصلح آن است که قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور باشد، اظهار کرد: نماینده اصلح باید دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی‌ناپذیر و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند، باتدبیر و با برنامه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی باشد.

 وی گفت: نماینده اصلح آن است که در راستای آرمان‌ها و پیشرفت کشور حرکت کرده و پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها بوده و استکبارستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن باشد و از منفعت‌های شخصی و حزبی خودداری کند.

 حضور در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

 عبدالسلام امامی امام‌جمعه مهاباد نیز با تأکید بر مشارکت مردمی در انتخابات ۱۱ اسفند، اظهار کرد: مردم شریف مهاباد حتماً در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشید تا برای آینده خودتان و نسل‌های آینده قدم بزرگی برداشته باشید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×