» اخبار استان » حضور مردم در صحنه، مأیوس‌کننده دشمنان
نماز
اخبار استان - میاندوآب
ائمه جمعه آذربایجان غربی عنوان کردند:

حضور مردم در صحنه، مأیوس‌کننده دشمنان

دی 22, 1402 20

ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرهای مختلف این بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این شهرستان، اظهار کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز ارومیه با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین اقوام ایرانی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند، گفت: دشمنان نظام و انقلاب با بزرگ جلوه‌دادن برخی مشکلات، به دنبال تضعیف ملت ایران بوده تا آنان را مأیوس کنند.

وی تصریح کرد: اگر برخی نقایص و مشکلات در جامعه وجود داشته باشد نباید همه بخش‌های کشور و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی را زیر سؤال برد و باید با وحدت رویه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در جهت رفع مشکلات گام برداشت.

قریشی به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: دشمنان با ترویج بدحجابی و بی‌حجابی و کشف حجاب به دنبال ضربه‌زدن انقلاب اسلامی هستند.

وی تأکید کرد: باید در مقابل نقشه شوم دشمنان دررابطه‌با ترویج بدحجابی بایستیم و اجازه ندهیم با ترویج بدحجابی به بنیان خانواده‌ها و دین اسلام ضربه زده شود.

اینکه انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات جامعه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات جامعه است، اظهار کرد: انتخابات در سرنوشت جامعه بسیار تأثیرگذار است و لذا امت اسلامی باید در صحنه بوده و نقش ایفا کنند

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه بی‌خاصیت بودن در حکومت و جامعه اسلامی معنا ندارد، افزود: راهبرد امامین انقلاب نیز این بوده که امت اسلامی در صحنه باشند تا گمراهی ایجاد نشود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه فتنه و نقشه دشمن این است که رأی مردم را بی‌تأثیر نشان دهد، گفت: این فتنه و نقشه دشمن است درحالی‌که امامین انقلاب بر لزوم حضور در صحنه و مشارکت مردم بر سرنوشت خویش تأکید دارند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه مردم نباید فریب توطئه و نیرنگ دشمن و منافقین داخلی را در کوچک جلوه‌دادن حضور مردم در مناسبت‌های مهم بخورند، تصریح کرد: اگر انتخابات تأثیری ندارد، پس چرا خودشان در آمریکا و برخی کشورها هر چهار سال انتخابات برگزار می‌کنند؟

وی گفت: اگر ایران به کشوری تأثیرگذار در دنیا تبدیل نشده است، چرا همیشه در ابتدای مباحث خود و جلساتشان از ایران و قدرت ایران حرف می‌زنند؟ چرا کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آنها از هم اکنون علیه ایران صحبت می‌کنند؟

حسن‌زاده اظهار کرد: همه اینها دلیل بر این است که ایران به کشوری تأثیرگذار در دنیا تبدیل شده و برخلاف وارونه جلوه‌دادن عده‌ای، این آمریکا، رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آنان هستند که از قدرت ایران در هراس هستند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با تأکید بر اینکه راهبرد همه مسئولان، افراد صاحب‌منصب، صاحب‌نفوذ و تأثیرگذار حضور حداکثری در انتخابات است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف هستند تا مردم را به حضور در انتخابات و ایستادگی در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا دعوت کنند.

حضور پر شور در انتخابات بسیار مهم و ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت اجتماع مردم و حفظ وحدت را یک قدرت بسیار بزرگ دانست و اظهار کرد: تنها راه مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف از قبیل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

طالبی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند، مردم برای نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند و باید هر چه در توان دارند برای حل مشکلات مردم به کار گیرند.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو گفت: حضور پر شور در انتخابات بسیار مهم و ضروری است و نقشه‌های دشمنان را نقش‌برآب می‌کند.

طالبی گفت: هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود در واقع تیری بر قلب دشمن است.

وی تصریح کرد: انتخابات یکی از مهم‌ترین مولفه‌های انقلاب است؛ اگر به کشور و نظام اعتقاد داریم باید در پای صندوق‌های رأی حضور حداکثری داشته باشیم.

انتخابات فرصت انتخاب ایده‌هاست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است، اظهار کرد: در واقع انتخابات فرصت انتخاب ایده‌هاست و اگر به‌درستی انتخاب نشود، ایده‌ای بن‌بست گرا فرصت می‌یابد برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین می‌کند و برخلاف ایده تحولی، موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود و با کاهش اثربخشی چنین رویدادی شدت مشارکت را کاهش می‌دهد و از کیفیت مشارکت می‌کاهد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه تحول‌گرایی و ارائه ایده‌های تحولی یک شرط لازم حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی است، افزود: آنچه امروز نیازمند آن هستیم، حل مشکلات به‌واسطه یک ایده تحولی همه‌جانبه و پویا است.

وی با بیان اینکه نگاه انتخاب‌کنندگان باید به سمت‌وسوی اشخاص و جریان‌هایی باشد که برای تحول موردنظر رهبر انقلاب دارای ایده نو و پیشرو باشند، گفت: ایده تحولی است که آینده ایران قوی را می‌سازد و انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی برای آینده‌های دور و نزدیک را رقم زده و انتخابات است که چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

جلالی تصریح کرد: منتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را، نه در شعار بلکه در عمل شناخته، به آن باور داشته و برای شکوفایی آن ایده‌های تحول‌آفرین تلاش کنند.

حضور حداکثری در انتخابات بسیار مهم است

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته ماکو، اظهار کرد: هر چند اولویت نخست در انتخابات حضور حداکثری است؛ اما این حضور هم باید یک حضور بابصیرت و انتخاب اصلح باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اصلح نماینده مجلس، اظهار کرد: تعبد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، ولایت‌مداری، امانت‌داری، پرهیز از تجمل‌گرایی، استقلال‌خواهی و بیگانه‌ستیزی، صداقت در گفتار و رفتار، لیاقت و شایستگی، شجاعت و شهامت، توجه به محرومان و درماندگان، روحیه خدمت به مردم، انتخاب بهترین نظر هنگام مشورت ولو خلاف نظر خود باشد، پرهیز از استبداد رأی و مدیریت جهادی از ویژگی‌های کاندیدای اصلح است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: انتخابات، علاوه بر اینکه یک رویداد ملی و یک حماسه سیاسی است، دارای مبانی عمیق شرعی و دینی هم هست؛ لذا تکلیف شرعی انتخابات، دو جنبه دارد؛ یکی جنبه کمّی که همان حضور و مشارکت حداکثری است؛ و جنبه دیگر آن، کیفی است که انتخاب اصلح منظور است.

لزوم همت جهان اسلام برای حمایت از فلسطین

عبدالسلام امامی نیز در خطبه‌های نمازجمعه مهاباد بر لزوم حمایت همه‌جانبه امت اسلام از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×