» پیشخوان » حقوق بشر ابزاری برای تأمین منافع آمریکا است
امام جمعه میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

حقوق بشر ابزاری برای تأمین منافع آمریکا است

تیر 7, 1402 60

امام‌جمعه میاندوآب گفت: آمریکا حقوق بشر را به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.

به گزارش حرف رک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به حقوق بشر به ابزاری در دست آمریکا برای دستیابی به اهدافش تبدیل شده است، اظهار کرد: کارنامه آمریکا پر از جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت است که گفتن آنها دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: جنایات ضد حقوق بشری آمریکا علیه ایران که هم اکنون نیز با تحریم‌های دارویی و غیره ادامه دارد، حمایت از رژیم صدام حسین در جنگ هشت‌ساله و استفاده از بمب‌های شیمیایی علیه مردم ایران، حمایت و پشتیبانی از منافقین، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، کشتار مردم ویتنام، حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین و غزه، ایجاد داعش و جنایت‌هایی که همه آن را می‌دانند، تنها گوشه‌ای از جنایت‌های آمریکا هستند که هیچ‌گاه در هیچ یک از نهادهای بین‌المللی به‌خاطر آن محاکمه نشده و برعکس خود داعیه‌دار حقوق بشر شده است.

وی گفت: در واقع حقوق بشر آمریکایی را می‌توان مترادف با جنگ، خشونت، خونریزی، قتل و کشتار دانست.

حسن‌زاده با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، تصریح کرد: ۱۷ هزار شهید ترور ما، ترور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، ترور شهید بهشتی و یاران ایشان، ترور دانشمندان، ترور علما و مردم عادی همه مصادیق حقوق بشر آمریکایی هستند.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و مسائلی ازاین‌قبیل برای تأمین منافع نامشروع قدرت‌های بزرگ است، اظهار کرد: این نوع حقوق بشر برای تأمین منافع آمریکا و قدرت‌هاست که در آن از ایجاد پایگاه نظامی، سلاح شیمیایی وغیره استفاده می‌کنند.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: آمریکا حقوق بشر را به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×