» اخبار استان » حمله به عین‌الاسد پاسخ قاطعی به هیمنه آمریکا بود
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

حمله به عین‌الاسد پاسخ قاطعی به هیمنه آمریکا بود

دی 20, 1402 40

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در ایام اوج تنش‌های منطقه‌ای، پاسخ قاطع به هیمنه پوچ آمریکا بود. 

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق را یک رویداد بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در پاسخ به ترور سردار سلیمانی، یک پاسخ کوبنده و مؤثر برای دفاع از امنیت و استقلال کشور بود.

وی تصریح کرد: این عمل نشانگر قدرت نظامی ایران و توانایی در پاسخ به تهدیدهای خارجی است و نمایندگان مجلس نیز پشت این تصمیم قرار گرفتند و تأکید کردند که ایران همواره آماده دفاع از حقوق و منافع ملت خود است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد به‌هیچ‌وجه به مخاطره مذاکرات ژنو نخواهد افتاد و بلکه پاسخی به اقدامات تهاجمی و تروریستی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای مجلس با تأکید بر اهمیت توازن و امنیت منطقه، از جامعه بین‌المللی خواستند تا نقض حقوق بین‌المللی و تجاوزهای نظامی را محکوم کرده و ایران را در حق دفاع از خود حمایت کند.

ذاکر با اشاره به اینکه حمله به عین‌الاسد نه‌تنها نشانگر استقامت نظامی ایران بلکه نمایانگر اراده ملت ایران برای حفظ حریم خود و پاسخ به تهدیدهای خارجی است، بیان کرد: حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در ایام اوج تنش‌های منطقه‌ای، یک اقدام حساس و پاسخ قاطع به اقدامات ناپسند بر مقدسات اسلامی، به‌ویژه ترور سردار سلیمانی بود.

وی به اهمیت اتحاد ملت در مواجهه با تهدیدات خارجی تأکید کرد و گفت: حمله به پایگاه عین‌الاسد از سوی ایران، یک اقدام و دفاعی به حقی بوده و ملت ایران از هرگونه تجاوز به حقوق و امنیت خود دفاع کرده است.

وی به تأثیرات این حمله بر مذاکرات و تعهدات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این حمله هیچ‌گونه تأثیر منفی بر مذاکرات و تعهدات ایران نداشته و به توازن در منطقه کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: تمامی مسئولان و دولتمردان اراده دیپلماتیک و مذاکراتی را در هر برهه زمانی حفظ کرده و متعهد به حل مسائل از طریق دیپلماسی هستند و حمله به پایگاه عین‌الاسد تنها یک پاسخ نظامی بوده و ایران در تمام ابعاد موظف به تداوم مذاکرات برای حل اختلافات است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×