» پیشخوان » حمله مار سمی به طبقه دوم یک منزل مسکونی
پیشخوان - شاهین دژ
در شاهین دژ اتفاق افتاد؛

حمله مار سمی به طبقه دوم یک منزل مسکونی

خرداد 29, 1402 40

در تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر وجود یک حلقه مار در منزل مسکونی، آتش‌نشانان به محل اعزام و با ابزار تخصصی اقدام به زنده‌گیری مار کرده و به وحشت ساکنین خاتمه داده شد

به گزارش حرف رک؛ مجید نوربیگی در گفتگو با خبرنگار شاهین دژ پیام گفت: بعد از تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ درباره وجود مار سمی در طبقه دوم منزل مسکونی، بلافاصله آتش‌نشانان به محل اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی، مار را به دام انداختند و به‌منظور حفاظت از موجودات و احترام به محیط‌زیست در محل مناسب در طبیعت رها کردند.

مجید نوربیگی افزود: با گرم‌شدن هوا، امکان مشاهده مارها در مناطق حومه شهر و نزدیک باغات قدیمی وجود دارد و باتوجه‌به اینکه مارها حیواناتی بسیار آسیب‌پذیر هستند، شهروندان در هنگام مواجهه با آن‌ها نباید واکنش تهاجمی از خود نشان دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، از کشتن و آسیب‌زدن به آن خودداری کرده و بادقت این حیوان را تعقیب و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش‌نشانی را برای به دام انداختن آن مطلع سازند.

نوربیگی در پایان افزود: همشهریان در صورت مشاهده مار یا هر خزنده و حیوانی، ضمن حفظ خونسردی، با شماره‌تلفن ۱۲۵ تماس گیرند تا مأمورین آتش‌نشانی نسبت به گرفتن آن حیوان یا خزنده اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×