» اقتصادی » خط‌دهی برای آشوب توسط برخی رسانه‌های داخلی
اقتصادی - گزارش و تحلیل

خط‌دهی برای آشوب توسط برخی رسانه‌های داخلی

اردیبهشت 24, 1402 90

برخی رسانه‌ها اکنون پس از گذشت 5 ماه از خشونت‌ها، طوری شروع به خط‌دهی افکار عمومی می‌کنند که انگار می‌خواهند اعتراضات و اغتشاشات در کشور را احیاء کنند.

 به گزارش گروه اقتصادی حرف رک؛ اواخر شهریورماه سال جاری، کشور چند ماه دچار یک تلاطم اجتماعی شد و مطالبات به حقی دراین‌بین وجود داشت. اما در ادامه با جهت‌گیری‌ها و مداخلات گسترده از طرف رسانه‌ها و سرویس‌های خارجی این جریان رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و از جنبه مطالبه‌گری خارج شد.
 
 بدون شک جوانب مختلف اتفاقات اخیر نیاز به بررسی موشکافانه دارد تا مطالبات به حق مردم در لابه‌لای این حجم از خشونت‌های بی‌سابقه گم نشود. مطالباتی که به‌خاطر سوءمدیریت برخی از مسئولین به وجود می‌آید و می‌شود آبی گل‌آلود برای ماهیگیری فرصت‌طلبان داخلی و خارجی.

تنور اغتشاشات آن‌قدر داغ شده بود که حتی دولت ایالات متحده هم سعی کرد از اتفاقات در ایران برای خودش امتیازسازی کند تا هم برای انتخابات آتی در آمریکا سرمایه‌ای داشته باشد و هم جایگاه اجتماعی دولت مستقر در ایران را از بین ببرد.
 
 هیچ‌کس نمی‌تواند منکر معضلات اقتصادی کشور شود. مشکلاتی که منفعتش فقط به افراد خاص می‌رسد و زحمتش برای مردم. برخی رسانه‌های وابسته به افراد و جریانات سیاسی هم تلاش می‌کنند بدون ارائه راهکار و پیشنهادها صرفاً با نقد یک‌طرفه اوضاع، آتش نارضایتی را شعله‌ور نگه دارند.
 
 همین رسانه‌ها اکنون پس از گذشت 5 ماه از خشونت‌ها، دوباره شروع به خط‌دهی افکار عمومی می‌کنند انگار که می‌خواهند اعتراضات و اغتشاشات در کشور را احیاء کنند و با استفاده از انواع تحلیل‌های کم‌مایه و نابخردانه در حال صاف‌کردن جاده برای جولان رسانه‌های دشمن هستند.
 
 از نظر این رسانه‌ها حتی هر ملت و دولتی که در کنار ملت و دولت ایران قرار بگیرد بد و مضر است و ارتباط با آن دولت‌ها را نوعی خیانت به ایران تحلیل می‌کنند.
 
 شکی نیست با ادامه این شیوه نه‌تنها مطالبات مردم شنیده نمی‌شود، بلکه با مهندسی اتفاقات و جهت‌دهی به مطالبات به حق، سعی دارند افکار و تصمیماتشان را به کرسی بنشانند.
 
 برای مثال می‌توان تحولات اقتصادی قبل و بعد از بحران به وجود آمده در شهریورماه را به‌وضوح دید. شرایطی که ضررهای اقتصادی زیادی به جامعه تحمیل کرد و باعث شد مطالبات به حق مردم به حاشیه برود و خسارات اقتصادی، اجتماعی و روحی قابل‌توجهی به بازار و شهروندان تحمیل شود که نوسان این روزهای دلار یکی از آنهاست./ انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×