» اخبار استان » میاندوآب » خودرو حامل چوب قاچاق در میاندوآب توقیف شد
میاندوآب

خودرو حامل چوب قاچاق در میاندوآب توقیف شد

دی 10, 1402 40

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست میاندوآب از توقیف خودروی حامل چوب غیرمجاز قطع شده از منطقه تالاب نوروزلو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، موسی جسور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست میاندوآب با همکاری مأموران انتظامی و محیط‌بانان باروق با حضور در جاده‌های منتهی به منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو موفق به شناسایی تخلف قطع اشجار جنگلی شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست میاندوآب افزود: در این راستا مأموران موفق شدند با تعقیب و مراقبت، یک دستگاه خودروی حامل چوب را شناسایی و نسبت به توقیف آن اقدام کنند.

وی گفت: این فرد پس از قطع شبانه چندین درخت بید از داخل منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، اقدام به حمل و فروش می‌کرد که با هوشیاری مأموران دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جسور تصریح کرد: در این عملیات یک دستگاه خودرو سایپا حامل چوب قاچاق از نوع بید خودروی جنگلی نیز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب با بیان اینکه گشت‌های نامحسوس در این منطقه به‌منظور شناسایی متخلفین قطع اشجار جنگلی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: اقدامات لازم به‌منظور دستگیری متخلفان ادامه دارد و با هرگونه تخلف زیست‌محیطی طبق مقررات برخورد می‌شود.

وی افزود: از دوستداران محیط‌زیست تقاضا داریم به‌منظور همراهی اداره حفاظت محیط‌زیست در امر حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخلفات محیط زیستی، مراتب را به اداره این شهرستان اطلاع داده و یا با شماره‌تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو میاندوآب با وسعت یک هزار و ۱۵۰ هکتار جزو مناطق چهارگانه حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و از درجه حفاظتی بالایی برخوردار است.

این منطقه حفاظت شده در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است و دارای پوشش گیاهی منحصربه‌فرد از جمله درختان گز و نی‌زارها و.. بوده و در این منطقه حیوانات وحشی مانند گراز و روباه و گرگ و خرگوش و برخی پرندگان وجود دارند و در فصول کوچ پرندگانی نظیر غاز، حواصیل، بوتیمار، گاوچرانک، آنقوت، لک‌لک، پرستو، پلیکان، باکلان شناور، کاکائی و چنگر نیز به این تالاب سفر می‌کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×