» اخبار استان » دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحولات سیاسی دارند
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
رئیس دانشگاه ارومیه:

دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحولات سیاسی دارند

اسفند 6, 1402 50

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه‌ها در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه و ارتقای مشارکت در انتخابات نقش مهمی دارند.

احمد علی‌جانپور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی، «حرف‌رک»، نقش دانشگاهیان برای مشارکت در انتخابات پیش‌رو را با اهمیت دانست و اظهار کرد: بسیاری از اقشار مردم به نخبگان جامعه نگاه می‌کنند و رای آنها را برای خود حجت می‌دانند، از این جنبه همه ما دانشگاهیان باید در محورهای مختلف اعم از ارزیابی عملکرد مجلس فعلی و بررسی نقاط ضعف و قدرت آن، تدوین معیارهای انتخاب اصلح، ترسیم دورنمای مجلس آینده فعال باشیم.

وی تصریح کرد: دانشگاهیان با یک توجه و اطلاع کافی از این نکات به سمت انتخاب اصلح می‌روند و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید دارند، مشارکت حداکثری است که باید ما نیز به آن توجه و سهم کوچکی در روند پیشرفت کشور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه ارومیه در تبیین برنامه‌های دانشگاه در ایام انتخابات گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و نقش مهم دانشگاه‌ها در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه و ارتقای مشارکت سیاسی، «بسته سیاستی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری» توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری تدوین شده است.

علی‌جانپور بیان کرد: مجلس قوی، ایران قوی را می‌سازد و مجلس ضعیف فاصله ما را با افقهایی که مدنظر داریم، بیشتر می‌کند بنابراین، این بسته عملیاتی برای راهبری فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشگاهیان بر اساس راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» تدوین شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود: بر اساس این بسته سیاستی، تعمیق بصیرت سیاسی، تامین مشارکت حداکثری، زمینه‌سازی رقابت سالم، گسترش عدالت انتخاباتی، افزایش عقلانیت در رفتار انتخاباتی و ارتقای سواد فضای مجازی دانشگاهیان در زمینه انتخابات در بسترهای نشست، کارگاه، تریبون آزاد، کرسی آزاداندیشی، نشریات، همایش، سخنرانی، فضای مجازی و نقد و نظریه‌پردازی انجام می‌گیرد که ما در دانشگاه ارومیه نیز در همین راستا از تشکل‌ها و فعالیت‌های سیاسی تشکل‌های دانشجویی و اساتید در چارچوب قوانین و مقررات حمایت می‌کنیم.

وی در خصوص حضور کاندیداها در دانشگاه گفت: یکی از راهبردهای اصلی دانشگاه در زمینه انتخابات، رعایت عدالت و عدم جانبداری از یک کاندیدای خاص است. به همین دلیل حضور تمامی کاندیداها در برنامه‌های سیاسی دانشگاه در نظر گرفته خواهد شد و هر یک از کاندیداها که دعوت تشکل‌ها را بپذیرد می‌تواند در دانشگاه حضور پیدا کند.

علی‌جانپور تصریح کرد: حتی برای ارائه گزارش نمایندگان فعلی ارومیه نیز ما به تشکل‌های سیاسی دانشگاه تاکید کرده‌ایم که هر سه نماینده در دانشگاه حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: مجلس گوهره نظام است، اگر برای ما معیار رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) است، مشارکت در انتخابات محوری مهم در بیانات این بزرگواران بوده و در سخت‌ترین شرایط هم هیچ وقت به تعویق نیفتاده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×