» اجتماعی » درست مصرف نکنید آب قطع می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی:

درست مصرف نکنید آب قطع می‌شود

خرداد 28, 1402 40

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: اگر مردم استان الگوی مصرف را رعایت نکنند در تابستان با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ ️شهروندان ارومیه از قطعی و افت فشار مکرر آب شرب گلایه‌مندند و عدم اطلاع‌رسانی قبلی شرکت آب و فاضلاب استان را مورد نقد قرار داده‌اند.

️یک ماهی می‌شود که اقصی‌نقاط شهر و روستاهای ارومیه با مشکل افت فشار آب و یا قطعی طولانی‌مدت روبرو است و شهروندان از وضعیت موجود ابراز نارضایتی می‌کنند.

پیام‌های متعددی به تحریریه حرف رک ارسال شده است و مخاطبان در انتقادات خود عدم اطلاع‌رسانی قبلی و قطعی آب در گرمای هوا را مورد اشاره قرار داده‌ و بیان کرده‌اند؛ که مدیران آب و فاضلاب در این زمینه پاسخگو نیستند.

مردم اصرار دارند که آب‌شرب آنان در یک ماه گذشته یا افت فشار داشته یا به مدت طولانی قطع شده است اما مدیران آبفا آن را انکار می‌کنند و می گویند؛ قطعی آب آنگونه که رسانه‌ها و مردم می‌گویند گسترده نیست!

بنابراین خبرنگار حرف رک؛ دلیل عاجر ماندن شرکت آب و فاضلاب استان از تهیه برنامه‌ای مدون و زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی صحیح را مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی جویا شد که در ادامه می‌خوانیم:

 تأمین آب شرب در اکثر نقاط ارومیه در حالت نرمال است

محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بیان کرد: در شهر ارومیه هیچ مورد قطعی آب برنامه‌ریزی شده وجود نداشته و تأمین آب شرب در اکثر نقاط این شهر در حالت نرمال است و قطعی و افت فشار موضعی حادث شده ناشی از پیک مصرف آب بوده که در نقاط مرتفع شهر محسوس است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های تولیدی و توزیعی شرکت آب و فاضلاب استان به‌صورت کامل در حال خدمات‌رسانی است.

اشرفی با اشاره به مصرف بی‌رویه آب شرب در روستاهای استان گفت: متأسفانه بسیاری از خانوارهای روستایی هیچ اهمیتی برای آب شرب قائل نیستند و آن را بی‌هدف هدر می‌دهند.

وی تصریح کرد: مردم روستاها از آب‌شرب در  آبیاری صیفی‌جات و باغات مصرف می‌کنند که اصلاً صحیح نیست و در این راستا نیاز فراوان به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره جایگاه و اهمیت آب داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، افزود: در روستاها به‌ویژه در باغ ویلاها برخی افراد مصارف بخش کشاورزی را به شبکه‌های آب تحمیل می‌کنند که سبب می‌شود روستاهایی که در مجتمع‌های بزرگ آبرسانی و در انتهای شبکه هستند با محدودیت تأمین آب مواجه شوند و حتی آب شرب هم نداشته باشند.

وی تصریح کرد: با صرفه‌جویی شهروندان می‌توانیم در همه روزها شبکه‌های آبرسانی را پایدار نگه داریم و خدمات مستمری داشته باشیم.

اشرفی گفت: باتوجه‌به کاهش آب ورودی استان همیاری و همکاری مردم در مصرف بهینه آب به جهت کاهش قطعی آب، بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر انتظار می‌رود اصحاب رسانه در بخش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در میان خانواده‌های روستایی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم به‌ویژه بانوان به‌عنوان مدیر خانه و خانواده توجه بیشتر به امر مصرف بهبنه آب داشته باشند قطعاً می‌توان قطعی آب کنترل و کاهش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم استان الگوی مصرف را رعایت نکنند به قطع یقین با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در تابستان مواجه خواهیم شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×