» اجتماعی » دستگیری مامور قلابی در ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

دستگیری مامور قلابی در ارومیه

اسفند 2, 1402 40

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان آذربایجان‌غربی از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان مامور از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، در ارومیه خبر داد.

سرهنگ محمدعلی حقوردیان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان مامور دولتی اقدام به کلاهبرداری از برخی شهروندان کرده است رسیدگی به موضوع در دستور ماموران پلیس امنیت عمومی انتظامی استان، قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اشراف اطلاعاتی، در نهایت طی یک عملیات غافلگیرانه متهم شناسایی و دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به جرم ارتکابی اعتراف و سپس پرونده جهت رسیدگی تحویل مرجع قضائی شد.

وی عنوان کرد: نیروهای مسلح مسئول و متولی برقرای امنیت ملی و عمومی و متولی اصلی امنیت عمومی مجموع دستگاه انتظامی است که به پشتوانه مردم سعی و تلاش می‌کند که نظم و امنیت را برقرار سازد.

حقوردیان تصریح کرد: پلیس برای تأمین امنیت مطلوب شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و آسیب‌ها و تهدیدها را به موقع شناسایی و دفع خواهد کرد.

وی هدف آرمانی پلیس امنیت عمومی انتظامی را آسایش و آرامش مردم و امنیت پایدار در جامعه دانست و تصریح کرد: در مسیر خدمت‌گذاری به مردم از همه ظرفیت و توانایی‌ها استفاده می‌کنیم.

حقوردیان خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی از عوامل مؤثر در اصلاح رفتارهای نابهنجار در جامعه است که در تحقق آن تعامل با سایر نهادهای مؤثر در این امر، نقشی اساسی دارد.

وی از شهروندان خواست برای پیشگیری از سوءاستفاده افراد کلاهبردار، در صورت مواجه شدن با درخواست‌های نامعقول توسط افرادی که خود را مامور پلیس یا ادارات دولتی معرفی می‌کنند، حتماً کارت شناسایی معتبر درخواست کرده و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش حرف رک، مقابله با سرقت، مقابله با كالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و كاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×