» اخبار استان » دعوت خبرنگاران از مردم برای حضور در انتخابات
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گزارش و تحلیل

دعوت خبرنگاران از مردم برای حضور در انتخابات

اسفند 10, 1402 20

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، انتخابات، به عنوان رویدادی مهم و اساسی در تاریخ سیاسی یک کشور، همواره اهمیت بالایی داشته است و برای جامعه‌ها بستری است که در آن ارزش‌ها و مسیر توسعه آنها شکل می‌گیرد.

در کشور ما نیز انتخابات به‌عنوان رویدادی کلیدی و تصمیم‌گیری مردمی، اهمیت بالایی دارد که مشارکت فعال و پرشور در آن امری ضروری و اساسی به شمار می‌آید.

اما در عین حال، دشمنان داخلی و خارجی همواره در تلاش بوده‌اند تا اعتماد مردم به فرآیند انتخابات را ضعیف کرده و آن را کم‌رنگ جلوه دهند.

دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ترویج اخبار جعلی، تحریف اطلاعات و ایجاد ترس و وحشت، سعی در تضعیف اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات داشته‌اند، اما به همه ما بسته است که با آگاهی و اندیشه‌ی سالم، از این تلاش‌ها پیروی نکنیم و به عنوان شهروندان مسئول و آگاه، در انتخابات شرکت فعال داشته باشیم.

مشارکت فعال در انتخابات به عنوان یکی از پایه‌های دموکراسی و نظام سیاسی کشور، امری اساسی است که از آن متولیان سیاسی و مردم هم‌زمان باید پایبندی به خود کنند.

با شرکت فعال در انتخابات، مردم نه‌تنها فرصتی برای انتخاب نمایندگان و مسئولانی که به مطالبات و نیازهایشان توجه دارند را دارند، بلکه به عنوان اعضای فعال و مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری سیاسی خود، به توسعه و پیشرفت کشور خود همکاری می‌کنند.

اینکه مردم در انتخابات شرکت کنند و نقش خود را در تشکیل سرنوشت کشور ایفا کنند، به معنای ابراز اعتماد به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است. این نوع اعتماد، مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی است که توسط پدافند اعتبار دشمنان همیشگی کشور ما همواره تحت تهدید و حمله قرار داشته است.

در نهایت، مشارکت فعال در انتخابات به‌عنوان یک وظیفه ملی و اساسی، نشان‌دهنده توانمندی مردم در تصمیم‌گیری درباره آینده کشورشان است. این فرصتی است که مردم می‌توانند با رای‌ دادن

بله، این یک مسئله مهم است که نباید در آن سهل‌انگاری کرد. دشمنان با انتشار اخبار منفی، ترویج افکار منفی و ایجاد ناامیدی در میان مردم، سعی در دلسرد کردن آنها به شرکت در انتخابات دارند. آنان می‌خواهند با ایجاد احساس بی‌اهمیتی و بی‌تاثیری در فرآیند انتخابات، افراد را از مشارکت در این رویداد ملی منصرف کنند.

اما ما باید برای مقابله با این تاکتیک‌های خسیس و فریبنده، از هوش، اطلاعات و همبستگی خود استفاده کنیم. مردم باید بدانند که مشارکت در انتخابات یک حق است که به آنها داده شده و می‌تواند تأثیر مهمی در سرنوشت کشور داشته باشد. انتخابات فرصتی است که ما به وسیله آن می‌توانیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که ما را بهتر نمایند و به مواضع و اصول ما پایبند باشند.

مردم باید درک کنند که حضور آنها در انتخابات، نه تنها فرصتی برای بیان نظرات و نیازهایشان است، بلکه مسئولیتی نیز به شمار می‌آید. انتخابات، زمانی است که مردم می‌توانند با انتخاب نمایندگانی که به ارزش‌ها و اهدافشان اعتقاد دارند، در تدوین سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشوری مشارکت داشته باشند.

همچنین، مشارکت در انتخابات فرصتی است برای نشان دادن وحدت و همبستگی ملت ایران در برابر تلاش‌های دشمنان برای ناامید کردن آنها. باید به یاد داشت که ما با حضور پرشور و یکپارچه در انتخابات، می‌توانیم پیامی قاطع به دشمنان بفرستیم که مردم ایران از توطئه‌ها و تبانی‌هایشان آگاه هستند و هرگز اجازه نخواهند داد که برنامه‌های انقلابی و ملی‌شان به خطر بیفتد.

بنابراین، به همه مردم توصیه می‌شود که با شناخت دشمنان و آگاهی از مخاطرات آنها، با حضور فعال و پرشور خود در انتخابات، نشان دهند که ایرانیان همواره به دفاع از انقلاب و سیاست‌های ملی خود متعهد هستند.

در این خصوص مصاحبه‌ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه در ارومیه داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانیم؛

انتخابات یک تکلیف همگانی است

سمیرا محمدی خبرنگار خبرگزاری ایکنا در گفتگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: طبعاً انتخابات یک تکلیف همگانی است به خصوص زمانی که رهبر توصیه و تاکید کنند زیرا همه امور کشور بر اساس انتخابات است.

وی با بیان اینکه، انتخابات مظهر رشد، آزادی و اقتدار ملت ایران است، تصریح کرد: انتخابات، به عنوان یک رویداد مهم در زندگی هر جامعه، فرصتی است که مردم بتوانند نظر خود را در مسائل کشوری بیان کنند و تصمیم‌گیری در مورد آینده‌ی کشور خود داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: فرصتی است که ما می‌توانیم با حضور ما در صندوق‌های رأی، تأثیرگذاری بر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور داشته باشیم. اینجاست که ما می‌توانیم نمایندگان خود را انتخاب کنیم و به آن‌ها اعتماد کنیم که به نیابت از مردم مسائل مهم را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: امروز می‌توان سرنوشت را از سر، نوشت و می‌توان وضعیت موجود را در مسیر وضعیت مطلوب قرار داد و این فقط با رأی ما امکان‌پذیر است

محمدی عنوان کرد: همه‌ ما و هر کسی که به آینده‌ی کشور اهمیت می‌دهد، باید در انتخابات شرکت کند، این فرصتی است که ما می‌توانیم صدای خود را برای تغییرات مثبت بلند کنیم، بنابراین از همه مردم دعوت می‌کنم که در انتخابات شرکت کنند چراکه این فرصتی است که ما می‌توانیم به استانمان کمک کرده و به آینده‌ بهتری دست بیابیم‌.

انتخابات، فرصتی مغتنم برای تعیین سرنوشت کشور

بیتا اختیاری خبرنگار خبرگزاری ایلنا با بیان اینکه، انتخابات صحنه حضور مردم در عرصه‌های گوناگون مهم و اساسی کشور است، افزود: انتخابات، فرصتی مغتنم برای تعیین سرنوشت کشور و گامی مهم در جهت پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است، حضور آحاد مردم در این رویداد ملی، پشتوانه‌ای قوی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی انسجام و وحدت ملی خواهد بود.

وی تصریح کرد: به عنوان یک خبرنگار از آحاد مردم شریف ارومیه دعوت می‌کنم تا با حضور پرشور و حماسی خود در این عرصه مهم سیاسی، بار دیگر برگ زرینی در تاریخ پرافتخار کشورمان رقم زنند.

 اهالی رسانه در آذربایجان‌غربی در انتخابات شرکت می‌کنند 

نسرین کریم معجنی یکی رورنامه‌نگاران در استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی حرف رک، ضمن دعوت از مردم ارومیه جهت شرکت در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: ما اهالی رسانه همچون بسیاری از آحاد ملت، انتقادات گوناگونی به وضعیت کنونی کشور داریم و رفع کاستی‌ها و نارسایی‌های موجود را نیز از حقوق مسلم ملت می‌دانیم، اما راه حل مشکلات را در بیرون از مرز‌ها جست و جو نکرده، بلکه آن را در درون این زاد و بوم و در نزد نخبگان، کارشناسان و اصلاح گرانی می‌دانیم که دل در گرو ایران و اسلام دارند.

وی تصریح کرد: از ملت ایران، به‌ویژه اهالی فرهنگ، نشر، کتاب و ادبیات دعوت می‌کنیم تا علاوه بر حضور پای صندوق رأی، با رویکرد جهادی و فعال با تبیین اهمیت شرایط موجود ارومیه و آیندۀ استان ، دیگران را هم به ایفای نقش در تعیین سرنوشت کشور و حضور در سنگر‌های اخذ آرا ترغیب و تشویق گردانند.

حضور در انتخابات اقتدار نظام در مقابل فتنه‌های دشمنان بیمه می‌کند

 

مهرانگیز آبروشن در گفتگو خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی حرف رک اظهار کرد: مجلس آینده باید مجلس درخشان، پُرانرژی و پُر از توان برای رقم زدن اتفاقات خوب و آینده روشن‌تر برای ایران باشد.

وی تصریح کرد: حضور شکوهمند مردم در انتخابات یازدهم اسفند اقتدار نظام را در مقابل دسیسه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مجلسی قوی داشته باشیم باید مشارکت قوی داشته باشیم عنوان کرد: از مردم ارومیه درخواست می‌کنم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضوری پرشور داشته باشند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×