» اخبار استان » بوکان » دومین جشنواره اتودهای نمایشی در بوکان برگزار می شود
جشنواره
بوکان

دومین جشنواره اتودهای نمایشی در بوکان برگزار می شود

تیر 5, 1402 30

فرماندار بوکان گفت: دومین دوره جشنواره اتودهای نمایشی کشور اوایل مهرماه به میزبانی بوکان برگزار می‌شود.

به گزارش حرف‌رک، فرماندار بوکان در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان،گفت: استان آذربایجان غربی و به‌ویژه شهرستان بوکان ظرفیت‌های بالایی در راستای میزبانی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری را دارند.

خشایار صنعتی افزود: تلاش مدیران شهری بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان را در راستای اجرای برنامه‌ها و همایش‌های کشوری، استانی و حتی شهرستانی فراهم نمایند.

وی ادامه داد: شهرستان بوکان می‌تواند به یک قطب فرهنگی تبدیل شود، زیرا از منظر گردشگری و همچنین بعد فرهنگی و هنری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

فرماندار بوکان با بیان اینکه مفاخر بزرگ هنری و ادبی بوکان و مردمان فرهنگ‌دوستی آن در منطقه سرآمد هستند عنوان کرد: با دارابودن چنین ظرفیت‌های بی‌نظیری، این شهرستان توانایی میزبانی جشنواره‌های بین‌المللی را نیز دارد.

وی همچنین درباره اهمیت برگزاری دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی به میزبانی شهرستان بوکان افزود: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تدارک دیده شود و در جهت ارتقا و رشد آن تلاش بیشتری کرد.

در ادامه این نشست، «منصور احمدی» معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های برگزاری جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان، لزوم تشکیل ستاد اجرایی و شکل‌گیری کارگروه‌های مختلف گفت: بوکان با همه ظرفیت آماده برگزاری این رویداد هنری به بهترین شکل ممکن است.

در بخش بعدی این نشست، «کاوه محمدزاده» دبیر جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان با اشاره به‌ضرورت برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره اتودهای نمایشی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های هنری در سطح کشور است.

وی افزود: این جشنواره در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، معرفی آداب‌ورسوم و سنت‌های محلی و منطقه‌ای، وقایع مهم، مفاخر و شناساندن مشاهیر محلی برگزاری خواهد شد.

محمدزاده در ادامه گزارشی از اقدامات دبیرخانه در راستای هر چه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ هنری در بوکان ارائه کرد.

*کانی پرس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×