» اجتماعی » ذبح ۶۱۶ راس قربانی برای نیازمندان در آذربایجان‌ غربی 
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌‌ غربی مطرح کرد:

ذبح ۶۱۶ راس قربانی برای نیازمندان در آذربایجان‌ غربی 

تیر 10, 1402 40

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی به نقش مهم خیرین در عرصه کمک‌رسانی به محرومین اشاره کرد و گفت: در روز عید قربان ۶۱۶ رأس قربانی ذبح، در بین نیازمندان استان توزیع شد.

رضا مهرافروز در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، با بیان اینکه ۳۴۰ پایگاه برای جمع‌آوری نذورات روز عید قربان در آذربایجان غربی دایر شده بود، اظهار کرد: در هر شهرستان یک قربانگاه در نظر گرفته شده بود که با شرایط شرعی و بهداشتی قربانی‌ها را ذبح کرده و در بین نیازمندان توزیع کردند.

وی به نقش مهم خیرین در عرصه کمک‌رسانی به محرومین اشاره کرد و گفت: در روز عید قربان ۳۴۱ رأس گوسفند و ۲۷۶ رأس گاو ذبح و در بین نیازمندان استان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اشاره به سنت ابراهیمی که هر سال مؤمنان در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، هم‌زمان با مناسک حج، دامی را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند گفت: ارزش این قربانی ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر گوشت قرمز، حدود ۲۷۶ عدد گوشت مرغ نیز توسط خیران خریداری و بین افراد بی‌بضاعت و نیازمند استان توزیع شده است.

مهرافروز تأکید کرد: جمع‌آوری نذورات و گوشت‌های قربانی مردم تنها محدود به‌روز عید قربان نیست و خیران می‌توانند برای شرکت در این طرح به پایگاه، مرکز نیکوکاری و ادارات تابع کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان مراجعه کنند.

۹۸ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) استان است

وی ضمن قدردانی از مساعدت‌های مردم نیکوکار استان به مددجویان و نیازمندان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸ هزار خانواده تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد ۸۷ هزار نفر مستمری امداد دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مستمری و کمک‌معیشت در آذربایجان غربی به مددجویان پرداخت شده است.

مهرافزوز در پایان به اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در طول یک‌سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان تحت حمایت در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×