» اجتماعی » رانش زمین در روستای سلوک مهاباد
اجتماعی - گفتگو - مهاباد
رئیس هلال احمر مهاباد خبر داد:

رانش زمین در روستای سلوک مهاباد

بهمن 29, 1402 زمان مطالعه: 1 80

رئیس هلال‌احمر مهاباد از تخلیه ۱۲ واحد مسکونی در روستای سلوک در مسیر رانش زمین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سلیمان فراز مهر در گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ با اشاره به تماس شهروندان با هلال‌احمر مهاباد، اظهار کرد: در روز یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۷ و باتوجه به بارش‌های اخیر و شیب زمین در این منطقه شکاف‌هایی در خاک بالادست روستای سلوک ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این شکاف‌ها ممکن است منجر به حرکت توده‌های خاک به سمت پایین‌دست روستا شده و موجب آسیب به مساکن روستایی شود در این راستا لازم است مردم و مسئولان محلی اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث ناشی از حرکت خاک را انجام و منطقه را مورد بازرسی قرار داده تا هر گونه خطرات پتانسیلی کنترل شود.

رئیس هلال‌احمر مهاباد بیان کرد: بخشی از بالادست روستای «سلوک» در شهر مهاباد، به شعاع ۱۰۰ متر دچار رانش شده و حرکت رانش به فاصله ۲ متری از واحدهای مسکونی روستا رسیده است. این روستا دارای ۳۵ خانوار است و در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر مهاباد و در نزدیکی محور روستای آفان این شهرستان قرار دارد.

فراز مهر در ادامه گفتگو گفت: برای پیشگیری از خطرات رانش زمین، ۱۲ واحد مسکونی در مسیر احتمالی رانش زمین تخلیه شده است اقدامات لازم برای ایمنی‌سازی و حفاظت از ساکنان روستای سلوک در صورت وقوع حادثه، توسط تیم نجاتگران هلال‌احمر انجام و این تصمیم به‌منظور حفظ جان و مال مردم و جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای بزرگ‌تر در منطقه اتخاذ شده است.

سلیمان فراز مهر در خصوص شرایط جغرافیایی منطقه بیان کرد: شروع عملیات خاک‌برداری در محل حادثه در جهت جلوگیری از رانش زمین تأثیر آن‌چنانی ندارد زیرا خاک‌برداری باید باتوجه‌به شرایط جغرافیایی و زمین‌شناسی منطقه صورت گیرد و فقط انجام‌دادن این عملیات به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند.

بایستی کارشناسان محیط‌زیست و متخصصان زمین‌شناس با همکاری گروه‌های امداد و نجات، راه‌حل‌های مناسب و کامل‌تر برای پیشگیری از رانش زمین در نظر بگیرند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×