» اجتماعی » رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری از ترس ساکتند
خودروهای استیجاری
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
روایت یک ظلم؛

رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری از ترس ساکتند

خرداد 1, 1402 40

رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه از دریافت برخی مزایا محروم هستند؛ اما به‌خاطر ترس از بیکار شدن سکوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، تأخیر در پرداخت حقوق، ازجمله دغدغه‌هایی است که کارکنان بسیاری از سازمان‌ها با آن مواجه هستند و رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

این افراد به دلیل شرایط سخت معیشت و نبود اشتغال به‌ناچار شغل رانندگی را پذیرفته‌اند و از این راه امرارمعاش می‌کنند که این روزها حال‌وروز رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه بسیار ناراحت‌کننده و تأمل‌برانگیز است.

رانندگانی که از دریافت برخی مزایا محرم هستند؛ اما به‌خاطر ترس از بیکار شدن سکوت کرده و روزگار را به‌سختی می‌گذرانند چرا که بارها در اعتراضات خود از مسئولان ذی‌ربط شنیده‌اند؛ کسانی که اعتراض دارند می‌توانند در اسنپ کار کنند.

 

عدم افزایش حقوق از سوی نورچشمی‌ها

مسعود معروفی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف‌‌رک با اعتراض به عدم افزایش حقوق رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری حقوق رانندگان سازمان پسماند افزایش‌یافته است؛ اما حقوق ما همچنان هفت میلیون تومان است.

 

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های دیگر رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه علاوه بر عدم دریافت حقوق دغدغه تمدید و امضای قرارداد را دارند که هنوز این رانندگان قراردادی را امضا نکرده‌اند.

 

شهرداری حقوقمان را نمی‌دهد

یکی از رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، با اشاره به اینکه بنا به دلایل نامعلومی حقوقمان را پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: به‌راستی در این بیکاری و تورم و گرانی، چگونه می‌توان با عدم دریافت دو ماه حقوق گذران معیشت کرد.

 

وی افزود: در شرایطی که خط فقر به ۲۰ میلیون تومان رسیده است یک راننده که ماهیانه به همراه خودروی شخصی، هفت میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند چگونه می‌تواند در این وانفسا روزگار بگذراند.

وی که تأکید داشت نامش فاش نشود با بیان اینکه قرار بود طی چند روز اخیر حقوق معوقه رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه پرداخت شود، افزود: بیشتر رانندگان به دلیل ترس از اخراج‌شدن اعتراضی نمی‌کنند و در این روزگار سخت و گرانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این راننده عنوان کرد: هر بار ما رانندگان اعتراض کرده‌ایم، مسئولان در جوابش گفته‌اند، اگر از وضعیت موجود راضی نیستید می‌توانید بروید.

 

وی بیان کرد: بیشتر این مسئولان کار در اسنپ را برای ما پیشنهاد می‌کنند مگر شخصی که بیش از ۱۰ سال سابقه کار در این مجموعه را دارد می‌تواند به‌راحتی از این شغل دست بردارد.

 

حقوق رانندگان خودروهای استیجاری پرداخت می‌شود

توماج وحید افشار در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، با بیان اینکه مدیران شهرداری باید به وضعیت رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه رسیدگی کنند، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها ارسالی، این رانندگان دو ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و از شهرداری انتظار داریم با جدیت نسبت به حل مشکلات آنان اقدام کنند.

 

وی افزود: در حساب شهرداری ارومیه پول برای پرداخت تمامی معوقات این رانندگان وجود دارد؛ اما متأسفانه یکی از پیمانکاران به علت عدم پرداخت بدهی از سوی شهرداری به این پیمانکار، حساب‌های شهرداری را مسدود کرده بود.

 

عضو شورای شهر ارومیه عنوان کرد: خوشبختانه این مشکل از سوی شهرداری ارومیه برطرف شده و امیدواریم امروز یا فردا تمامی معوقات این رانندگان پرداخت شود. عضو شورای شهر ارومیه بیان کرد: باید سیاستی اتخاذ شود تا این‌گونه غیرعادلانه با نیروهای انسانی برخورد نشود درنظرگرفتن حداقل حقوق برای رانندگان استیجاری به‌دوراز انصاف است و در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود.

 

ظلم بزرگ به کارگران در شرکت‌های پیمانکاری 

سخنگوی شورای شهر ارومیه در خصوص قراردادهای رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه عنوان کرد: در روزهای آینده قرارداد رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه تمدید شده و در این زمینه هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان عضوی از شورای شهر مخالف قرادادهای یک‌ماهه یا یک‌ساله هستم بنابراین باید از سوی مسئولان ارشد استانی و کشوری در خصوص قرارداد‌های کوتاه مدت تجدیدنظر شده و قرادادهای کارگران و کارمندان به صورت دائمی منعقد شود.

 

مصطفی‌زاده بیان کرد: شهرداری و دیگر سازمان‌ها باید با نیروی خود به صورت مستقیم قرارداد بسته و حق و حقوق کارمندان و کارگران را بدون اجحاف حق پرداخت کند.

 

سخنگوی شورای شهر ارومیه بیان کرد: امیدواریم دغدغه‌ها در زمینه قراردادهای موقتی رفع شود چرا که این موضوع ظلم بزرگی در حق کارگران و اشخاصی است که چنین قراردادهایی با آنان منعقد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×