» اخبار استان » میاندوآب » رسوب اعتبارات دهیاری‌ها ضعف محسوب می‌شود
میاندوآب
میاندوآب
سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب:

رسوب اعتبارات دهیاری‌ها ضعف محسوب می‌شود

خرداد 20, 1402 20

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب گفت: رسوب اعتبارات اختصاص‌یافته به روستاها در حساب دهیاران و عدم هزینه برای توسعه روستایی نشان از ضعف و ناکارآمدی دهیار دارد.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، محمدرضا رضایی امروز در جلسه دهیاران در میاندوآب با تأکید بر اینکه بیت‌المال باید برای خدمت به مردم بکار گرفته شود، اظهار کرد: حیف‌ومیل اعتبار، عدم هزینه‌کرد و یا صرف آن برای اقداماتی غیر از آنچه که قانون‌گذار مشخص کرده، تخلف و خیانت به بیت‌المال است.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات اختصاص‌یافته به روستاها در حساب دهیاران رسوب‌کرده و برای توسعه روستایی هزینه نشده است، افزود: رسوب اعتبار دهیاری نشان از ناکارآمدی دهیار بوده و نشانه ضعف محسوب می‌شود.

وی گفت: در برخی از موارد اعتبارات تخصیص‌داده‌شده کفاف جزئی‌ترین پروژه‌های عمرانی را نمی‌دهد؛ ولی باید با مدیریت جهادی ضمن اجرای پروژه از بازگشت و رسوب اعتبار خودداری کرد.

رضایی با اشاره به اینکه دهیار نماینده عالی دولت در روستا است، تصریح کرد: تمام فعالیت باید معطوف به خدمت و جلب رضایت مردم باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب اظهار کرد: هدف اصلی دهیاران باید برنامه‌ریزی برای مدیریت اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی با استفاده از منابع موجود و جذب مشارکت‌های مردمی باشد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دهیاران به‌صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: دهیارانی که برنامه کاربردی برای اعتبارات موجود داشته و عملکرد خوبی از خود ارائه نموده‌اند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رضایی تصریح کرد: تمامی دهیاران به‌صورت شفاف برنامه‌های کاربردی، اعلام آغاز و پایان پروژه‌های خود را برای اعلام به دیوان محاسبات به‌صورت شفاف اعلام نمایند.

این جلسه به‌منظور بررسی و رسیدگی به پرونده‌های مالی دهیاران در میاندوآب با موضوع رسوب اعتبارات دهیاری‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×