» اقتصادی » رشد ۲۹ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
اقتصادی - پیشخوان - ماکو

رشد ۲۹ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

اردیبهشت 25, 1402 زمان مطالعه: 3 60

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در فروردین سال ۱۴۰۲، تردد مسافر از طریق این مرز ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ نفر است.

به گزارش حرف رُک به نقل از مرزداران، با توجه اتمام وضعیت کرونایی و سفیدشدن وضع سلامت در گمرک بازرگان و شهرستان ماکو و تسریع در ترخیص خودرو ها و مسافرین از مرزها، تردد مسافر از مرز بازرگان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور رشد چشمگیری داشته است .

بهران سلمان‌زاده مدیر پایانه مرزی بازرگان در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در این خصوص گفت: در فروردین امسال، از طریق این مرز ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ نفر مسافر از طریق مرز بازرگان تردد کرده‌اند درحالی‌که میزان تردد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۹۱ هزار و ۷۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به تعداد مسافرین ایرانی تصریح داشت: تعداد مسافران ورودی ایرانی ۴۲ هزار و ۱۴۸ نفر و مسافران خروجی ایرانی ۳۰ هزار و ۵۰۹ نفر است که ورودی ایرانی ۸درصد کاهش و خروجی ایرانی نیز ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

 مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به تعداد ورودی و خروجی مسافران خارجی نیز اظهار کرد: شمار ورودی مسافران خارجی ۲۴ هزار و ۶۷۵ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۱۹ هزار و ۴۱۶ نفر است که به ترتیب ۱۲۴ و ۱۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

 سلمان‌زاده مدیر پایانه مرزی بازرگان در پاسخ به این سوال که این تعداد آیا به‌صورت انفرادی سفرکرده‌اند یا با اتوبوس به‌صورت جمعی بوده‌اند؟ اذعان کرد: میزان آماری که داده می‌شود بر حسب تعداد پاسپورت ثبت شده ورود و خروج است و تفاوتی ندارد به‌صورت فردی و یا جمعی سفرکرده باشند؛ چون برای هر نفر به‌صورت فردی ورود و خروج صادر می‌گردد و در پاسپورت وی مهر می‌خورد و در خصوص تعداد تردد اتوبوس در این مدت تعداد تردد اتوبوس از طریق مرز بازرگان، ۵۴۱ دستگاه است که از این تعداد ۲۶۸ دستگاه ورودی و ۲۷۳ دستگاه نیز خروجی است.

 به گزارش مرزداران، گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×