» اجتماعی » روزانه 630 تن پسماند عادی توسط شهروندان در ارومیه تولید می‌شود  
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خبر داد:

روزانه 630 تن پسماند عادی توسط شهروندان در ارومیه تولید می‌شود  

خرداد 31, 1402 60

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه به طور متوسط 630 تن پسماند عادی توسط شهروندان در ارومیه تولید و روانه محل دفن زباله می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ هادی بصاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز فعالیت این دو غرفه مذکور هم اکنون تعداد غرفه‌های تحویل پسماند خشک سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به 6 غرفه در سطح شهر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های تحویل پسماند خشک سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در شش نقطه مختلف شهر ارومیه به آدرس‌های فلکه خیرین، فلکه مولوی، فلکه میثم، فلکه امام علی، خیابان شهید حضرت‌پور و خیابان گلشهر دو واقع شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند کلیه پسماندهای خشک اعم از پسماندهای پلاستیکی، فلزی، شیشه، کاغذ و مقوا را به غرفه‌های سازمان تحویل داده و در مقابل کالاهای مصرفی اعم از کارت شارژ تلفن همراه، نوشت‌افزار، کیسه‌زباله و دیگر اقلام موجود را از غرفه‌دار دریافت کنند.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک از مبدأ در بین شهروندان تأکید کرد و گفت: روزانه به طور متوسط 630 تن پسماند عادی توسط شهروندان در ارومیه تولید و روانه محل دفن زباله می‌شود که بر اساس سیاست جهانی بر آن هستیم در مقوله کاهش میزان زباله تولیدی و تفکیک زباله از مبدأ در شهر ارومیه قدم برداریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: افزایش غرفه‌ها یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در راستای تفکیک پسماند و افزایش مشارکت عمومی است.

وی اظهار کرد: با وجود فرهنگ‌سازی‌های صورت‌گرفته در مقوله تفکیک زباله از مبدأ نیازمند آن هستیم که نگاه ویژه‌ای به مقوله مدیریت پسماند در ارومیه داشته باشیم تا میزان هزینه‌هایی که ماهیانه صرف جمع‌آوری پسماند در شهر ارومیه می‌شود را کاسته و مدیریت کنیم.

بصاری تصریح کرد: تفکیک از مبدأ علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی نقش مهم و اساسی جلوگیری از تخریب محیط‌زیست دارد که این مهم تنها با مشارکت شهروندان امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×