» اخبار استان » روز پاسدار روز عشق به رهبری حسین (ع)
اخبار استان - ارومیه - یادداشت

روز پاسدار روز عشق به رهبری حسین (ع)

بهمن 24, 1402 60

 امروز، سوم شعبان، روزی است که خورشید ولایت و امامت، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در شهر مدینه منوره متولد شد. این روز، روز پاسدار نامیده شده است، زیرا پاسداران انقلاب اسلامی، در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرزهای کشور، الگوی خود را از قیام حسینی گرفته‌اند.

امروز، سوم شعبان، روزی است که خورشید ولایت و امامت، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در شهر مدینه منوره متولد شد. این روز، روز پاسدار نامیده شده است، زیرا پاسداران انقلاب اسلامی، در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرزهای کشور، الگوی خود را از قیام حسینی گرفته‌اند.

پاسدار، کسی است که با عشق و اخلاص، خود را در خدمت امام‌زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب قرار داده است. پاسدار، کسی است که با شجاعت و فداکاری، خون‌گرم خود را در جبهه‌های جنگ تحمیلی و مقابله با تهدیدات دشمنان ریخته است پاسدار، کسی است که با توکل و تقوا، هیچ‌چیز را جز خدا و رضایت او نمی‌طلبد.

پاسداری، مکتب امام حسین (ع) است، امام حسین (ع)، کسی است که با ایستادگی و شهادت، اسلام را از نابودی نجات داد امام حسین (ع)، کسی است که با صبر و استقامت، مدرسه‌ای برای آزادی و عدالت بنیاد نهاد. امام حسین (ع)، کسی است که باعزت و کرامت، نمونه‌ای برای همه مظلومان و محرومان بود.

روز پاسدار، روز تجلیل از این مقام غرورآفرین و پرافتخار است. روزی که باید به یاد داشته باشیم که پاسداران انقلاب اسلامی، نه‌تنها در جنگ، بلکه در صلح نیز، همواره در صحنه حضور داشته‌اند آنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، خدمات بی‌دریغی به مردم ایران اسلامی ارائه کرده‌اند.

روز پاسدار، روز تجدید بیعت با امام حسین (ع) و رهبر انقلاب اسلامی است که باید همچون پاسداران وفادار، در راه حق و حقیقت، پایدار و پابرجا باشیم. روزی که ما باید به دشمنان اسلام و ایران، نشان دهیم که ما همه پاسدار حسین (ع) هستیم و هرگز از مسیر ولایت و امامت منحرف نخواهیم شد.

روز پاسدار، روز عشق و ایثار به رهبری حسین (ع) است و روزی که باید با دل‌های پر از محبت و شوق، به‌سوی آرامگاه امام حسین (ع) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، سلام و درود فرستیم و سپاه پاسداران، پیشران بالندگی انقلاب اسلامی است که باایمان و عمل مجاهدانه، در برابر دشمنان انقلاب اسلامی مقاومت می‌کند.

یادآور می‌شود امام حسین (ع) بهترین آموزگار شهادت است و شهادت، یک عهد و نذر بین انسان و خداوند می‌باشد که بر اساس مدار الهی استوار است و شهید، کسی است که شهادت را انتخاب کند جامعه بشری و اسلامی ما نیازمند پیشران‌هایی با رنگ و بوی زیست مؤمنانه، خدمت صادقانه و شهادت محورانه است.

پاسدار، آن کسی است که برای‌خدا و اسلام و انقلاب، همه زندگی خود را در طبق اخلاص می‌گذارد، پاسدار، آن کسی است که در مقابل دشمنان و نفاق و خیانت، استوار و برنا است. پاسدار، آن کسی است که در هر شرایط و موقعیت، آماده خدمت به مردم و مستضعفان است. پاسدار، آن کسی است که الگو و الهام خود را از امام حسین (ع) و یاران صادقش می‌جوید.

امام حسین (ع)، نه فقط برای شیعیان، بلکه برای همه مسلمانان و آزادگان دنیا، نمونه عزت و دلاوری و صداقت و فداکاری است. ایشان، با قیام عاشورایی خود، نه فقط اسلام را از خطر نابودی رهانیدند، بلکه یک الگوی جاودان برای مبارزه با ظلم و ستم و استبداد بنیاد کردند. ایشان، با شهادت در راه خدا، معنای عشق و ولایت را نشان دادند.

روز پاسدار، روز احترام به این عشق و ولایت است روزی است که باید به یاد سالار شهیدان همیشه در خط اول دفاع از اسلام و ایران و انقلاب و رهبری باشیم.

رقیه وکیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×