» اخبار استان » شاهین دژ » زرینه‌رود در شاهین‌دژ جان یک جوان 24ساله را گرفت
شاهین دژ

زرینه‌رود در شاهین‌دژ جان یک جوان 24ساله را گرفت

تیر 5, 1402 40

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شاهین‌دژ از غرق‌شدن یک پسر ۲۴ساله اهل بوکان در محدوده روستای قازانلو به دلیل عدم آشنایی کافی با فنون شنا خبر داد.

به گزارش حرف رک، احمد اصلانی سرپرست جمعیت هلال‌احمر شاهین‌دژ در گفتگو با خبرنگار شاهین‌دژ پیام اظهار کرد:عصر روز شنبه  طی تماس با مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر ؛ مبنی بر غرق‌شدن فردی در رودخانه زرینه‌رود شهرستان شاهین‌دژ گروه مجهز امدادی جهت پشتیبانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی، در این حادثه پسر 24ساله ای که از اهالی بوکان بوده به همراه چند نفر از آشنایان خود جهت تفریح به رودخانه مراجعه می‌کنند که متأسفانه با نداشتن اطلاعات کافی از محل، دچار خفگی و غرق‌شدن می‌شود.

او در ادامه افزود: جسد این جوان بوکانی سرانجام پس از ۲ ساعت عملیات جستجو، با تلاش نیروهای امدادی و مردم روستای قازان لو باهویت مشخص جسد بی‌جان فرد غرق شده از آب بیرون کشیده شد.

اصلانی تأکید کرد: شدت‌جریان آب، حالت گردابی و بستر متغیر و وجود حفره‌های متعدد و شیب رودخانه‌ها باعث شده است که، رودخانه‌های جاری برای شنا خطرپذیر باشند.

وی افزود: سالانه افراد زیادی با وجود آشنابودن به فنون حرفه‌ای شنا در زرینه‌رود شهرستان شاهین‌دژ جان خود را از دست می‌دهند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شاهین‌دژ در پایان با اشاره به شروع فصل گرما و رفتن مردم به سواحل رودخانه‌ها از مردم خواست باتوجه‌به علائم و هشدارها از شناکردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×